- sön 29 sep 2013, 16:46
#791591
Det tog två veckor, och eftersom de inte fick någon felkod så blev det till att prova sig fram och byta delar, en del kunde de byta tillbaka anndra inte, i slutändan var det en EGR-ventil... Kostnad - 162000 efter rabatt på delarna och ett stort avdrag för arbetskostnad - ändå väldigt dyrt för att byta en EGR-ventil kan jag tycka 
Det stora problemet i denna historia som jag ser det är att bilarna och motorerna i synnerhet är så pass komplicerade att om inte datorn kan säga var felet ligger så vet ingen... och då återstår bara att börja prova sig fram... Jag tycker inte att detta är ett bra koncept, i slutändan blir det blir jäkligt dyrt, både för konsumenten och verkstaden när datorn inte kan ge besked...
För övrigt så skulle vi iväg på en långkörning förra fredagen och när vi kört ett par mil kom det ett par allt för välkända ryckningar under gång... körde direkt hem igen...men nu har jag kört lite hemma och inget fel... skumt som fan...

Det stora problemet i denna historia som jag ser det är att bilarna och motorerna i synnerhet är så pass komplicerade att om inte datorn kan säga var felet ligger så vet ingen... och då återstår bara att börja prova sig fram... Jag tycker inte att detta är ett bra koncept, i slutändan blir det blir jäkligt dyrt, både för konsumenten och verkstaden när datorn inte kan ge besked...
För övrigt så skulle vi iväg på en långkörning förra fredagen och när vi kört ett par mil kom det ett par allt för välkända ryckningar under gång... körde direkt hem igen...men nu har jag kört lite hemma och inget fel... skumt som fan...