OC-RA skrev:Egentligen är allt sagt minst två ggr men kan inte låta bli att berätta en sak. Jag har offtast haft två bilar dom sista 20 åren och den ena har då varit lite äldre och billigare. Den har jag alltid lämnat till en mindre oberoende verkstad för service och reparationer. På dagarna kör han då ut den på gården om den är klar eller om han inte har hunnit börjat på den än pga platsen i verkstaden.
Under en lunch blev en av hans kundbilar av med bilstereon, han tog hela kostnaden direkt med orden att bilen var under hans ansvar tills kunden hämtat den. Så det finns verkstäder som tycker likadant som kunden. Heder åt dom.
vi vet ju inte hur denna stereo blev stulen. kanske han klantatsig på någe vis?
en mindre verksta har ofta en mycket liten kundkrets, då dom ofta bara klarar en begränsad antal jobb ("bromsar/avgassystem") så vist kan han fjäske på ett annat sätt (reklam syfte)
en motfråga. den här stölden, vem drabade den? hur är din relation till den drabbade?
sen är det väll så att man tar en stöld ibland på ett annat särr, än om en kund har fått sin bil skadad av en annan kund, ute på parkeringen.
för nån månadsen så tog vi tillexempel 8st hella rally eller vad dom heter på 2 av komunens bilar. då dessa blivit stulna.
På en stor verksta så är det minst en i veckan som "försöker" med något, som jag sagt tidigare så är det ju oftast för att dom tror att det är verkstan o inte för att dom är duma.
i dag hade vi en som köpt en begaagnad bil för en vecka sen, han kom in med ett däck som hade ett (typ knivstick) i sidan han mena att detta måste ha varit när han köpte bilen.
(håler var enlig honom på insidan (in imot bilen) (han hade bara löst däck när han komm) stick hålet var på tvären (alltså från fälgen mot marken)
ca 3cm långt. passar måttena bra för en kniv.
hade deta varit nän han köpt bilen så hade det inte funnits luft i däcket!
jag kan inte komma på ett enda sätt hur deta kan uppkomma innan o sen brista efteråt (bilen hade rullat ca 1000 mil på dessa däck)
han har ju säkert råkat ut för att sabotage av nån idiot. men han tror ju att det fans på bilen när han köppte den.
om vi ska köra efter det som en del hör inte tycker så är det alltå, kundenhar rätt o batala. men var kommer pengarna ifrån? Jo dom kommer från servicar o andra reprationer (man kan inte trolla fram pengar)
ska man betaale sånt man inte är skyldig till så måste ju servis & reprationsprisena höjas för att kunna täcka detta o det fattar ju alla om man tänker efter!
så vad tycker ni? skaman höja verkstads priserna o betala allt alla "idioter" kommer o vil ha fixat eller ska man bara betala det man påverkstan har orsakat o hålla kvar dom redan höga priserna på den nivån dom är idag?