Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Primus skrev:Finns den nya D4 för provkörning?
Jag ska ta en sväng till ÅF i helgen och kolla läget :)
av Primus
PFA skrev:
Primus skrev:Finns den nya D4 för provkörning?
Jag ska ta en sväng till ÅF i helgen och kolla läget :)
Ev åker jag också på en sådan liten utflykt.. :D
av PFA
Tror dock inte de har kommit. Har inte hört något från säljaren och jag ser ingen marknadsföring kring det. Förvånansvärt tyst är det minsann.
av s6025t
Jag var o pratade med min säljare för några veckor sedan då skulle dom iväg o få mer information,provkörning o utbildning om VEA vecka 40 så han skulle höra av sig nästa vecka när han visste mer.
av Primus
Var hos handlare idag. pratade med en rörig typ.
- Har ni någon med ny D4 -motorn att prova?
- Ja, det har vi... Ä, nya..? Vänta, det vet jag inte. Du menar den där nya med 181 hk..?
- Ja, just den
- Jaa, vi har en på 181 hk tror jag...
- Okey...
Säljaren knackar på sin dator
- Njaa du, jag måste kolla med kollegan...
- Okey, vi släpper det där, vet du när man kan beställa?
- Ja, om 14 dagar, fast igår la jag en beställning till en kund och då stod det 181 hk, så vi får se vad han får för motor...

Bilförsäljare.. :D
av PFA
Primus skrev:Var hos handlare idag. pratade med en rörig typ.
- Har ni någon med ny D4 -motorn att prova?
- Ja, det har vi... Ä, nya..? Vänta, det vet jag inte. Du menar den där nya med 181 hk..?
- Ja, just den
- Jaa, vi har en på 181 hk tror jag...
- Okey...
Säljaren knackar på sin dator
- Njaa du, jag måste kolla med kollegan...
- Okey, vi släpper det där, vet du när man kan beställa?
- Ja, om 14 dagar, fast igår la jag en beställning till en kund och då stod det 181 hk, så vi får se vad han får för motor...

Bilförsäljare.. :D
Haha...ja herre Gud...man slutar aldrig förvåna sig. Man vet som oftast mer om produkten än vad säljaren gör och det gäller i synnerhet bilsäljare :) Man har svårt att tro att bilbranschen har det kämpigt när man möter dessa många gånger både nonchalanta och okunniga säljare.

Jag var också en sväng hos ÅF idag, men tyvärr var inte "min" säljare där. Killen jag pratade med en kort stund hade lite koll i alla fall. Bilen med nya motorn, ska enligt den här säljaren, vara klar att bygga på hemsidan på onsdag eller torsdag veckan som kommer.

Nuvarande Business Edition-erbjudandet (Momentum/Summum + Teknikpaketet) kommer att finnas kvar till årsskiftet. Däremot verkar det som att paketen, vet inte exakt vilka han syftade på, att stuvas om en del. ÅF ska få information i början på den här veckan. Han menade också att bil med nya motorn kommer att öka 6000 kr och automaten 3000 kr. Jag har tidigare sett både här på forumet och i media att det skulle bli 5000 + 2000. Vi får se.
Användarvisningsbild
av joel80
Försäljaren ser en chans att öka på sina marginaler med 2000kr.. :)
av 2444ever
Eller ett incitament att köpa de med gamla motorn (finns väl en del ute hos handlarna?).
Eller ett sätt att få marginal för ev. rabatt eller kampanj.
av Linqid
PFA skrev:Han menade också att bil med nya motorn kommer att öka 6000 kr och automaten 3000 kr. Jag har tidigare sett både här på forumet och i media att det skulle bli 5000 + 2000. Vi får se.
Uppgifterna om att priset ska höjas med 5000 kr för D4 och ytterliggare 2000 kr för automatlåda har - om jag inte minns helt galet - även funnits med i artiklar från AMS, TV, m.fl så man får anta att det är något som kommer från Volvo. Man får ju dock skilja på Volvos riktpriser och de priser som handlarna sätter, de är ju fria att sätta vilket pris som helst... Att då höja med 6000 resp. 3000 kan ju som ovan nämnt vara ett sätt för att kunna ge lite mer i rabatt, så att man kan säga till kunden att "titta här, så bra rabatt du fått!".

Min Bilia-handlare har som utgångspunkt alltid legat ca 3000 kr över priserna på Bygg Din Bil.
av PFA
Kan säkert vara så. Det är en rätt rejäl höjning i mitt tycke..."bara" för att man byter motor och låda. Någon som känner till de officiella argumenten för det, och då menar jag ur kundens perspektiv? Ökad prestanda och lägre utsläpp rätt och slätt? Frågan är hur långt det håller. Man skulle kanske behållt den nuvarande prisnivån (för MY14-priserna är väl redan satta?) och använt den nya motorn som en hävstångseffekt för ökade försäljningsvolymer istället. Men det finns ju naturligtvis något som heter utvecklingskostnader också...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 31

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]