PFA skrev:Ev åker jag också på en sådan liten utflykt.. :DPrimus skrev:Finns den nya D4 för provkörning?Jag ska ta en sväng till ÅF i helgen och kolla läget :)
Moderator: Moderatorer
PFA skrev:Ev åker jag också på en sådan liten utflykt.. :DPrimus skrev:Finns den nya D4 för provkörning?Jag ska ta en sväng till ÅF i helgen och kolla läget :)
Primus skrev:Var hos handlare idag. pratade med en rörig typ.Haha...ja herre Gud...man slutar aldrig förvåna sig. Man vet som oftast mer om produkten än vad säljaren gör och det gäller i synnerhet bilsäljare :) Man har svårt att tro att bilbranschen har det kämpigt när man möter dessa många gånger både nonchalanta och okunniga säljare.
- Har ni någon med ny D4 -motorn att prova?
- Ja, det har vi... Ä, nya..? Vänta, det vet jag inte. Du menar den där nya med 181 hk..?
- Ja, just den
- Jaa, vi har en på 181 hk tror jag...
- Okey...
Säljaren knackar på sin dator
- Njaa du, jag måste kolla med kollegan...
- Okey, vi släpper det där, vet du när man kan beställa?
- Ja, om 14 dagar, fast igår la jag en beställning till en kund och då stod det 181 hk, så vi får se vad han får för motor...
Bilförsäljare.. :D
PFA skrev:Han menade också att bil med nya motorn kommer att öka 6000 kr och automaten 3000 kr. Jag har tidigare sett både här på forumet och i media att det skulle bli 5000 + 2000. Vi får se.Uppgifterna om att priset ska höjas med 5000 kr för D4 och ytterliggare 2000 kr för automatlåda har - om jag inte minns helt galet - även funnits med i artiklar från AMS, TV, m.fl så man får anta att det är något som kommer från Volvo. Man får ju dock skilja på Volvos riktpriser och de priser som handlarna sätter, de är ju fria att sätta vilket pris som helst... Att då höja med 6000 resp. 3000 kan ju som ovan nämnt vara ett sätt för att kunna ge lite mer i rabatt, så att man kan säga till kunden att "titta här, så bra rabatt du fått!".
Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]
Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]