s6025t skrev:Jag tror tvärtom om VOC det är nog ingen som vill betala extra för det i andra eller tredje hand för när bilens värde är halverat efter 3år de som köper begagnad bil har nog inte dom pengarna att de prioriterar VOC med en månadskostnad på över 100kr då är nog en fjärrstart med nyckeln mer uppskattat eftersom det är helt gratis
Men köper man nytt är ju VOC helt klart bättre så länge det finns mobiltäckning o kapacitet i mobilnätet tyvärr är det ju inte över allt det fungerar i landsbygden
http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... ning-36689
Exakt hur menar du nu?
Nyckel med fjärrstart funkar ju egentligen bara om du bor i villa o har bilen utanför dörren. Går inte ens att jämföra med VOC.
Kan rada upp hur många tillfällen som helst där VOC e oslagbart.
Du landar o sitter kvar i planet, på med mob o på med värmaren. 40 min senare när du kommer till parkeringen så är bilen varm.
Det där med 100 meter kanske låter tillräckligt men då är det fri sikt som gäller.
Tror definitivt att bilar med VOC håller ett högre andrahandsvärde än bilar utan. Vill även minnas att jag sett siffror på att det är ett vanligt sökord på bl.a. Blocket. Nu köpte jag ny bil men hade span där ett bra tag innan och hade enbart med VoV i bevakningen.
Sen om det kostar runt tjusningen/år rör mig inte i ryggen.
Skrapade inte rutorna en enda gång i vintras :)
Aldrig mer en bil utan den funktionen!!