Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stavas
Om man bara beställer värmare med tidur till en D5:a, kan man ändå starta värmaren med nyckeln? Är det i så fall samma räckvidd som när man låser bilen med nyckeln?
Användarvisningsbild
av joel80
Då måste du nog också beställa fjärrstart.. det ingår inte som standard till värmaren. Jag är osäker på om det är något som hänger med i något paket. Vad kostar värmaren för sig? Och vad kostar fjärrstart? Blir nästan lika dyrt som att ta VOC med värmaren och tidur för ca 8000kr.

Edit: stavning
Senast redigerad av 2 joel80, redigerad totalt 0 gång.
av s6025t
Fjärrstart med nyckeln har 20meters räckvidd med standard nyckel har bilen PCC keyless 100meter
Har för mig priset ligger runt 3000kr men då är det ju en engångskostnad som fungerar bilen ut medan VOC kostar några 100kr/månad i abonnemangsförlängning efter 3år som ingår när man köper bilen ny
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462883
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... nformation
Användarvisningsbild
av joel80
s6025t skrev:
Spoiler »

3000kr är väl vad bara fjärrstart kostar? Värmaren och tidur får man väl betala 3-4000kr för också? De tre första åren blir det typ lika dyrt, sen har du mycket riktigt en månadskostnad..
Det handlar ju om småpengar.. köper man bil för dryga 300k förstår jag inte resonemanget som enbart handlar om att spara nån tusing. Du har så mycket annat i VOC du får och kollar du till de tre första åren blir det ett väldigt mervärde för den typ samma peng. Med fjärrstart kan du inte heller tidsstyra värmaren.. och rätt många gånger sitter man en bra bit från bilen när man kommer på att man snart ska iväg. Då funkar inte fjärrstart... ens om man har det med keyless och har 100m. (fri sikt)

Jag tror också att det kommer vara visst sug efter VOC på en andrahandsmarknad framöver. Det kommer att ses som en självklarhet att man ska kunna kommunicera med bilen via mobil eller dator.
av s6025t
Jag tror tvärtom om VOC det är nog ingen som vill betala extra för det i andra eller tredje hand för när bilens värde är halverat efter 3år de som köper begagnad bil har nog inte dom pengarna att de prioriterar VOC med en månadskostnad på över 100kr då är nog en fjärrstart med nyckeln mer uppskattat eftersom det är helt gratis
Men köper man nytt är ju VOC helt klart bättre så länge det finns mobiltäckning o kapacitet i mobilnätet tyvärr är det ju inte över allt det fungerar i landsbygden
http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... ning-36689
av perhall
Smart av Volvo - att bygga ihop On Call med bilens funktioner.
Jag tror faktiskt även ägaren under bilens 3:e till 6:e år ca kommer ha On Call-abonnemang.
Men sen försvinner det nån gång, precis som få köper nya GPS-kartor till en XC90 MY03..
PH
av xerys2013
s6025t skrev:Jag tror tvärtom om VOC det är nog ingen som vill betala extra för det i andra eller tredje hand för när bilens värde är halverat efter 3år de som köper begagnad bil har nog inte dom pengarna att de prioriterar VOC med en månadskostnad på över 100kr då är nog en fjärrstart med nyckeln mer uppskattat eftersom det är helt gratis
Men köper man nytt är ju VOC helt klart bättre så länge det finns mobiltäckning o kapacitet i mobilnätet tyvärr är det ju inte över allt det fungerar i landsbygden
http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... ning-36689
Exakt hur menar du nu?

Nyckel med fjärrstart funkar ju egentligen bara om du bor i villa o har bilen utanför dörren. Går inte ens att jämföra med VOC.
Kan rada upp hur många tillfällen som helst där VOC e oslagbart.
Du landar o sitter kvar i planet, på med mob o på med värmaren. 40 min senare när du kommer till parkeringen så är bilen varm.
Det där med 100 meter kanske låter tillräckligt men då är det fri sikt som gäller.

Tror definitivt att bilar med VOC håller ett högre andrahandsvärde än bilar utan. Vill även minnas att jag sett siffror på att det är ett vanligt sökord på bl.a. Blocket. Nu köpte jag ny bil men hade span där ett bra tag innan och hade enbart med VoV i bevakningen.
Sen om det kostar runt tjusningen/år rör mig inte i ryggen.

Skrapade inte rutorna en enda gång i vintras :)

Aldrig mer en bil utan den funktionen!!
av s6025t
Jag själv köper VOC om jag köper ny bil men jag tror inte en barnfamilj som köper en begagnad bil om 4-5år är villiga att lägga över 1200/år i abonnemang för att starta värmaren däremot tror jag de uppskattar fjärrstart med nyckeln eftersom det inte kostar ett öre när det väl finns i bilen o fungerar tills bilen skrotas utan abonnemang som VOC behöver efter 3år för att fungera
Senast redigerad av 1 s6025t, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också inne på xerys linje.. Dels att jag tror att det höjer andrahandsvärdet, dels att jag aldrig kommer vilja vara utan det på en bil. Det är mycket möjligt att det kommer att vara attraktivt även för en tredje köpare, även om viljan att lägga ut dryga 1000kr extra per år på abonnemang kanske minskar med bilens värde.

En kompis letar precis begagnad och sätter VOC högt på önskelistan, även om han inte har det som krav (skaffar han en med VOC kommer han ha det som krav inför nästa byte.. :) )

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]