PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av 142volvo
Röret som går in i den bakre ljuddämparen rostade av för ett tag sedan så att hela bakre systemet föll ner i backen. Har letat efter nytt för att ersätta den avfallna delen och funderat över Biltemas avgasrör och bakre ljuddämpare för 140-serien. Är det någon som har erfarenhet av Biltemas avgassystem eller har något annat förslag? Vill hålla mig så billigt som möjligt pga väldigt begränsad ekonomi! Förmodar att det inte är lönt att försöka laga och svetsa ihop det gamla..? :)
Användarvisningsbild
av lennarte
Har haft Biltema avgasrör på min förra bil (farsans gamla 144 -72) och har på min nuvarande 745 -88B). Tänk bara på att det fanns 2 olika system till 140-modellen. Det skilde på diametern på rören (GL modellen med insprutning hade grövre) men båda passar om man byter allt. Sedan hade -74-an (ungefär) samma som 240-in, men då ser man skillnaden.

Mvh
Lennart
av Amarace
Värt att tänka på är att olika märken på avgassystem int enödvändigtvis passar mot varandra, så en bakre burk från ett märke behöver inte passa på ett mellanrör från ett annat.
Har själv haft problem med det med just Biltemas avgassystem.
Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]

Ta bort kåpan över motorn och l&aum[…]