Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Lite OT kanske, men det finns väl även strykfria skjortor?
Brainy skrev:Håller på och bli komplett tokig över strykningen av skjortor, går ju några i veckan...

Det här fick bäst i test av smartson, ica-kuriren och råd och rön http://www.netonnet.se/art/hem-och-hush ... 2359.3389/ så mycket bättre borde jag väl inte kunna få för hemmabruk?
Verkar hyfsad och ångar på rejält, men det står inget om att den har vertikal ånga...
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag köpte det där iaf. Återkommer när jag hunnit testa det.

Jo det finns strykfria, men de är snarare mer lättstrukna. Tyvärr är det oftast billigare skjortor som går att få så och jag har tyvärr blivit märkesbög och slutat gå på dressman. :/

"Kvalitetsskjortor" är oftast i material som inte är strykfria.

Har dock ett par gant som är riktigt enkla att stryka så ingen regel utan undantag :-)

Idag körde jag Andreas tips och tog en tröja över ;-)
Skulle nog inte rekommendera det.
Vad jag förstått så vid ett mycket uppmärksammat test av elevernas färdigheter i strykningens konst så var det en som helt sonika drog ur strömsladden när den inte räckte till, och fick därmed en något sämre effekt av strykjärnet. Verkar slarva med grunderna där.
2444ever skrev:Skulle nog inte rekommendera det.
Vad jag förstått så vid ett mycket uppmärksammat test av elevernas färdigheter i strykningens konst så var det en som helt sonika drog ur strömsladden när den inte räckte till, och fick därmed en något sämre effekt av strykjärnet. Verkar slarva med grunderna där.
Fast sedan var det väl någon firma som använde detta i sin marknadsföring av sladdlösa strykjärn...
Jag köper oftast Eton-skjortor, som väl var bland de första att erbjuda "strykfria" skjortor. Ok, de är äckligt dyra att inhandla, men utslaget per dag man använder skjortan så påstår jag att de är billigare än t.ex. en typisk H&M-skjorta som tappar passform och blir urtvättad på nolltid.

Idag bar jag en Eton som jag köpte hösten 2001, kvalitén är fantastisk och så länge man köper dem i tidlös design kan man använda dem i många år.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack för tipset, ska kika på Eton!

Ja jag håller med... Jag gick över på dyrare skjortor för några år sedan och vill inte gå tillbaka.

Samma sak med pikéer

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]