Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
#79029
Addekarlsson skrev:Lägg ner skitsnacket och alla anklagelser nu!
Denna tråd ligger kraftigt i farosonen att tas bort pga allt skitsnack och alla anklagelser till höger och vänster. Håll er på en vettig nivå och sluta tjafsa. För det är bara rent tjafs nu........


Mvh/ Adde (som är enormt less på allt tjafs som råder så fort det kommer upp en tråd som berör en verkstad)
En liten enkel fråga från en som själv har ett forum med ca 4500 medlemmar, har inte jagrullar.se nån policy för "vett & etikett", dvs hur ens användare bör förhålla sig till varandra utan att bli bannade? Det är väl där det brister en del på detta forumet om du frågar mig eftersom diskussioner kring service är ett så stort problem att moderatorer behövs ibland, och då inte enbart för att låsa trådar.
av nuttytompa
#79037
Hellrider skrev:Ja skriver man att man haft bilen inne på verkstaden och seden hämtar den och säger att den är repad efter besöket "vilka klåpare" så finns det ju bara ett sätt att tolka det,ingen idé att du försöker bortförklara dig i efterhand.
Fattar fortfarande inte att en del här inte använder sin hjärna,ni måste ju kunna ta och försöka förstå att man inte behandlar kunderna illa!?fattar inte var här vi säger att vi behandlar kunderna dåligt!?skärp er nu och sluta leka i sandlådan!
Undrar till att börja med vem/vilka som ska släppa hörnstolpen
och komma in i matchen. (Ja det gäller du/ni Hellrider,Figge, Carman)

Kvalité vet ni vad det är?

Fattar ni TRÅDEN?

Hur löser man ett fel? Jo så kunden blir nöjd.

Har bilen/produkten/prylen blivit misshandlad/skadad/repad under behandling tar man ansvar för skadorna så KUNDEN blir skadeslös/nöjd.
Företaget tar betalt för sina tjänster/reparationer m.m och ska följdaktligen fixa skador uppkomna under behandlingen.

Tycker nog att repor på lacken är försummelse oavs vem som är skyldig,
så länge bilen står på reparation eller är utanför företaget.
Alltså fram med lädret och betala eller fixa. ( Menat till företaget i fråga)
Stå stolt och behåll kunden :D

Men Daddan verkar? skapligt nöjd med uppgöret så lycka till med lacken.

Men är man inte nöjd strid för din sak, klarar du inte det själv ta hjälp
Av Arn, Advokat
av Hellrider
#79043
Självklart skall en kund som inte är nöjd behandlas mycket väl,ingen annan som påstått något annat här.jag pratar inte om kunder som är arga el missnöjda,utan det andra kriteriet,hur många ggr skall jag behöva förklara detta?skärp er nu.saken var ju den från början att vem som helst skulle kunna säga att hans bil blivit repad då den vart på verkstad.tyvärr finns det några rötägg som gör sånt här,ibland så lyckas man motbevisa dem,det är ju inte bara repor som pratas om,utan bensin som är slut bilar som kört extremt långt m.m,då är det ju jättehärligt när man kan ta fram bevis för dom.Då blir dom helt plötsligt väldigt medgörliga,försök nu vara trevliga här så inte detta ämne blir raderat!!Det vore ju bra om man kunde diskutera utan att somliga får hjärtattack el högt blodtryck!!
av nuttytompa
#79045
Hellrider skrev:Självklart skall en kund som inte är nöjd behandlas mycket väl,ingen annan som påstått något annat här.jag pratar inte om kunder som är arga el missnöjda,utan det andra kriteriet,hur många ggr skall jag behöva förklara detta?skärp er nu.saken var ju den från början att vem som helst skulle kunna säga att hans bil blivit repad då den vart på verkstad.tyvärr finns det några rötägg som gör sånt här,ibland så lyckas man motbevisa dem,det är ju inte bara repor som pratas om,utan bensin som är slut bilar som kört extremt långt m.m,då är det ju jättehärligt när man kan ta fram bevis för dom.Då blir dom helt plötsligt väldigt medgörliga,försök nu vara trevliga här så inte detta ämne blir raderat!!Det vore ju bra om man kunde diskutera utan att somliga får hjärtattack el högt blodtryck!!
Ger upp :roll:
Radera gärna detta och banna mig gärna för nu ger jag upp det trevliga.
Kryp tillbaka under stubben och stanna där, eller var det grisbilen du ramla av. FUBAR :evil:
Användarvisningsbild
av Brainy
#79051
För att återgå till kärnfrågan verkstäderna så var jag in på Saab här i stan idag för att handla lite tätningar.

Denna verkstad har ett elakt rykte mot sig att busköra med kunders bilar, vara allmänt otrevilga osv. Personligen vet jag inte hur serviceverkstaden är då jag aldrig haft med dem att göra men säljarna är inte särskilt bra säljare men det gäller även volvo här i stan så...

Iaf för att komma till poängen, vad gör man när man har ett skamfilat rykte? enligt min mening så försöker man komma tillrätta med att det försvunnit personliga tillhörigheter, bension osv. Här hade man i servicereceptionen satt upp en skylt att verkstaden inte ansvarar för egendom i bilarna.

Vilken reaktion får detta hos mig? jo som att verkstaden är oansvarig, antingen så står de olåsta på parkeringen eller så är det personalen som stjäl ur dem. Vad vågar man lämna? vågar jag låta kartboken ligga kvar? serviceboken? eller ska jag ta med den när jag hämtar bilen så de får stämpla då? :roll:

Det är säkert någon ansvarit där som tycker han/hon har varit mycket smart och satt upp denna för att undvika framtida konflikter men min reaktion blev inte positiv.

mvh
Anders
av Dykaren
#79064
Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!
av Daddan
#79074
Dykaren skrev:Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!
Huvudet på spiken! (W)

Kanske hade jag inte begärt att de skulle ta allt ansvar med det jag nu vet. Men det var vad jag trodde de skulle göra från början... Jag hade däremot blivit djäkligt nöjd och REKOMMENDERAT dem för andra...

Men att verkmästaren säger att "om de skulle ta hand om alla repade bilar så skulle de få klappa igen här och nu" får åtminstone mig att tro att de repar bilar hela dagarna på den verkstaden. Plus att verkmästaren beskyllde mig för att försöka få en gammal repa reparerad av dem.
av nuttytompa
#79075
Daddan skrev:
Dykaren skrev:Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!
Huvudet på spiken! (W)

Kanske hade jag inte begärt att de skulle ta allt ansvar med det jag nu vet. Men det var vad jag trodde de skulle göra från början... Jag hade däremot blivit djäkligt nöjd och REKOMMENDERAT dem för andra...

Men att verkmästaren säger att "om de skulle ta hand om alla repade bilar så skulle de få klappa igen här och nu" får åtminstone mig att tro att de repar bilar hela dagarna på den verkstaden. Plus att verkmästaren beskyllde mig för att försöka få en gammal repa reparerad av dem.
Blev du inte helt tokig på "verkaren" om han beskyllde dig för att fejka skadan? Bra gjort om du klarade det utan frispel (W)
Kanske vore det lika bra ATT dom lägger ner?!
Undrar om det bakom Hellrider döljer sig en "verkmästare"? :o haha
Användarvisningsbild
av CarMan
#79091
Walle skrev:Med tanke på mekanikernas inställning i detta forum blir man verkligen mörkrädd.... tur man inte bor i katrineholm iallafall.... :roll:
Håller med NCR till fullo ... det är kunderna som ger er jobb.
Carman och Hellrider går till försvar i vart endaste inlägg på detta forum som kritiserar verkstäder, bilia eller något liknande... det är ju tragiskt. :shock:

/Walle
Du har ju ingen aning om vilka kunder jag syftar på!
Det finns vissa kunder man inte vill ha in på verkstan. det kan vara allt ifrån kunder som inte betalar till kunder som är skitsofrena, eller sånna som helt enkelt hittar på fel eller om dom her nån störning mentalt.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]