Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
matzen10 skrev:
Hellrider skrev:Nu har jag ju inte servat dom,utan tagit emot breven med deras påhittade fel m.m,sen får du tro vad du vill,men jag vet!
Skulle alltså vara intressant om någon av dessa fullblodspuckon (OBS! hellriders ord) som vill träda fram och ge sin bild! Verkar finnas många som får sina bilar skadade på verkstaden och illa bemött när man påtalar det :!: :evil:
Undrar förresten vilken verkstad du jobbar för? Så man kan hålla sig borta, menar jag.. Fast jag skulle inte tro att jag lämnat in min kärra hos någon med den synen på kunder.

M V H
---> Matz
Nu är det ju inte så att jag tycker alla kunder är på det här viset,tvärtom en mycket liten del av dom,dom andra är det inga som helst problem med.men här på forumet så verkar det enligt min mening,vara så att majoriten av besökarna är dom här ganska speciella personerna!
använd tankemaskinen pojk!
Senast redigerad av 1 Hellrider, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev: Du har ju inte ens fattat att det är kunderna som gör att du har ett jobb.
fast vissa kunder kan man ju vara utan. såna som inte blir nöjda hur man än gör, dom kostar ju mer än dom smakar. bättre domåker annat märke o sprider skit över dom.

Skriver detta endast som svar på komentaren, helt utan att ta ställning
av Walle
Med tanke på mekanikernas inställning i detta forum blir man verkligen mörkrädd.... tur man inte bor i katrineholm iallafall.... :roll:
Håller med NCR till fullo ... det är kunderna som ger er jobb.
Carman och Hellrider går till försvar i vart endaste inlägg på detta forum som kritiserar verkstäder, bilia eller något liknande... det är ju tragiskt. :shock:

/Walle
av matzen10
Hellrider skrev:använd tankemaskinen pojk!
Va 17, jag gör ju så gott jag kan! :???:

Fortfarande är det tragiskt om en skada uppstår under tiden den är på verkstaden och kunden inte blir kompenserad. Allra helst som verkstaden delvis tar på sig ansvaret genom att vilja betala hälften av kundens självrisk.

---> Matz
av Hemgårn
Jag tror att det saknas civilkurage och en vilja att ta på sig vad man gjort fel. Överlag.

Natten till den första januari backade min sambo på en bil (med vår V70n) och mosade den bilens ena framskärm. Vi skrev en lapp, la den i en plastficka (det regnade ju) och fäste den på bilens framruta.
Ägaren till den påbackade bilen var tacksam över att vi var ärliga?!?!
Det hela är ett försäkringsärende nu.

Säg så här:

Samma situation x 100 olika personer. Hur många av dessa hundra skulle ha skrivit en lapp och lämnat kontaktinformation för att lösa det på RÄTT sätt? Utan att veta svaret gissar jag att 10-15% skulle skriva en lapp och resterande 85-90% skulle skita i det och åka därifrån, glada över att ha "klarat sig" från att betala.

Jag tror att det ibland inte är så starka "motorer" under huven på viss personal på verkstäder. Hur då? Jo, hur kan servicepersonal kryssa i rutor på "utförd service" som inte blivit utförd? Det är samma person som av misstag råkar repa en inlämnad bil och som sen skiter i att ta ansvar för det. Så är det. Det tror jag på.

Sen ska tamejfan företaget stå för skador som uppstår under den tid de har bilen i förvar. Allt annat är ju sjukt.

Dokumentera bilens skick innan inlämnandet eller ännu bättre: Var med då servicen utförs.

Over and out.
Senast redigerad av 1 Hemgårn, redigerad totalt 0 gånger.
av Dykaren
Kolla bara på Insiders avsnitt på hur det funkade på 9 av 10 verkstäder typ. Många verkstäder har problem över lag visst är det så! Att sen sitta och hålla varenda verkstad bakom ryggen är lika dumt som att påstå att alla verkstäder är skit.
av OC-RA
Eftersom det är tre repor som tydligen är gjorda med avsikt så borde det väl utesluta mekanikern, om du nu inte är en särdeles besvärlig kund. Det tror jag inte du är. Det är säkert därför firman inte vill ta på sig skulden, dom kan nog inte heller tänka sig att en mekaniker skulle göra någonting sådant. Sedan kan man ju tycka att det är deras ansvar när bilen står hos dom , men det har ju redan dryftats tillräckligt i den här tråden.
Det som däremot kan pratas vidare om är vissa mekaniker här på forumet.
Jag kan förstå att vissa kunder är riktigt jävliga och jag kan förstå att man måste prata om dem med tex en arbetskamrat. Men jag kan aldrig förstå hur man kan utrycka sig som ni gör om dom här på forumet. Glöm aldrig att ni har ett service yrke.

Jag trodde det var SERVICEtekniker ni var.
av Hellrider
[quote="OC-RA"]Eftersom det är tre repor som tydligen är gjorda med avsikt så borde det väl utesluta mekanikern, om du nu inte är en särdeles besvärlig kund. Det tror jag inte du är. Det är säkert därför firman inte vill ta på sig skulden, dom kan nog inte heller tänka sig att en mekaniker skulle göra någonting sådant. Sedan kan man ju tycka att det är deras ansvar när bilen står hos dom , men det har ju redan dryftats tillräckligt i den här tråden.
Det som däremot kan pratas vidare om är vissa mekaniker här på forumet.
Jag kan förstå att vissa kunder är riktigt jävliga och jag kan förstå att man måste prata om dem med tex en arbetskamrat. Men jag kan aldrig förstå hur man kan utrycka sig som ni gör om dom här på forumet. Glöm aldrig att ni har ett service yrke.

Jag förstår inte varför ni inte lyssnar för?jag säger att några väldigt få kunder är skumma,dom andra är jättebra.det är ju faktiskt så att det är ju vi som jobbar på verkstäderna och lever i detta som vi pratar om,ni har ju inte en aning eftersom ni är där en kort stund.så jag förstår inte varför ni inte lyssnar på hur det VERKLIGEN är?vissa av er förstår jag att ni inte lyssnar eftersom ni tilhör dom speciela.men ni andra förstår jag inte vad ni har för anledning till att inte lyssna?vad är vi har uttryckt som är så hemskt????
av Addekarlsson
Jag förstår inte att dessa trådar om verkstäder ALLTID ska spåra ur så totalt... *suckar*

Denna tråd är under sandlådenivå med ren pajkastning nu.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Bosa
Hellrider skrev:Jag förstår inte varför ni inte lyssnar för?jag säger att några väldigt få kunder är skumma,dom andra är jättebra.det är ju faktiskt så att det är ju vi som jobbar på verkstäderna och lever i detta som vi pratar om,ni har ju inte en aning eftersom ni är där en kort stund.så jag förstår inte varför ni inte lyssnar på hur det VERKLIGEN är?vissa av er förstår jag att ni inte lyssnar eftersom ni tilhör dom speciela.men ni andra förstår jag inte vad ni har för anledning till att inte lyssna?vad är vi har uttryckt som är så hemskt????
Nu kanske jag har fel men jag tror att det reageras på att kunder kallas onormala och fullblodspuckon av en servicetekniker på ett forum på internet oavsett om vederböranden har nämnts vid namn eller ej. Skulle jag göra något liknande och det skulle komma fram till mina överordnade så skulle jag i bästa fall få en varning, jobbar iofs inte på bilverkstad men likväl ett serviceyrke sen nio år med direktkontakt med kunderna.

Om nu de som kallats för onormala läst detta och känner sig träffade(behöver ju inte ens vara de som du menar som känner sig träffade utan nån annan som redan är missnöjd med sin verkstad) så lär de garanterat inte bli mer nöjda och tillmötesgående än tidigare.

Sen kan jag givetvis förstå din frustration över endel kunder, jag har samma inom mitt yrke där ett fåtal försöker simulera ett fel för att få sin skrivare utbytt. Då kan det vara en skrivare som är dyrare än vad min bil kostade ny. Visar det sig att felet inte kan åtgärdas(förutsatt att det är ett riktigt fel förstås) så byts produkten ut men det är väldigt få gånger som det sker. Men det är inte många som gör det och visst kan det skapa en misstro gentemot andra kunder allra helst vid intermitenta fel. Redan där är det ju lätt att konflikt kan uppstå om kunden känner sig misstrodd pga att jag som tekniker drar denna kund över samma kam som den fuskande. Men de gånger som tekniker råkas skada något på en kunds produkt så byter vi förstås ut den delen, skulle vi inte göra det så skulle vi tappa kunder. Nu har ju vi förstås fördelen att vi åker ut till kund så problemet med att kunden lämnar iväg sin vara och inte vet vad som händer slipper ju vi.

Skulle faktiskt vilja se verkstäderna uppmana sina kunder att själva knäppa kort på bilen vid lämnande till service och påvisa de befintlliga skadorna, borde ju eliminera många situationer där ena parten försöker mygla. Kanske inte så genomförbart förstås men visst skulle det underlätta? :)

Men men, nu tycker jag vi alla sätter oss ned och sjunger We shall overcome!

On Topic: Hoppas reparationen blir bra utförd iaf! :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]