- mån 23 sep 2013, 14:59
erikn skrev:Han tjänade inte så fasligt mycket mer än jag, men de hade betydligt mindre i skatt. MEN, å andra sidan fick de betala för mycket av det jag kallar basservice själva vilket gjorde att vi hade ung. lika stora utgifter för det basala, men på pappret hade vi skyhöga skatter jämfört med honom.De sammanställningar som jag sett var korrigerade för att finansiering ser olika ut i olika länder. Men det går inte att korrigera exakt. Men Sverige ligger väldigt högt i sådana jämförelser.
erikn skrev:Jag tycker att vi ska ha ett jämlikt samhälle, där jag om jag blir sjuk inte ska behöva lägga allt jag äger och har för att ha råd med sjukvärd, detsamma gäller om någon av er blir sjuka. Vi ska samsas om den kostnaden allihop, utan att behöva teckna tilläggsförsäkringar och annat skit för att inte hamna i skiten om man missar något och/eller finstilt.Ja så vill de allra flesta ha det. Vi hade det så i något större utsträckning förut men systemet missbrukades både av politiker och individer. Förtidspension som svar på arbetslöshet. Sjukskrivningar eftersom det nästan kvittade om man jobbade eller var hemma med sjukskrivning. Nu har det blivit annorlunda. Välfärd är inget självklart. Vi måste jobba för den, varje dag. Och mer ansträngning krävs i framtiden om vi ska behålla den välfärd vi har i den globala konkurrensen.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."