Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
Efter en tillfällig sinnesförvirring där tankarna var på att köpa antingen nya Hyundai i30 eller nya KIA ceed SW tog jag mitt förnuft till fånga och började leta efter "riktig" bil!

Vi visste att vi ville ha större och då framför allt större kupé. Bestämde oss ganska snabbt att det skulle bli V70 av den senare modellen. Hittade en i Nässjö. Blev en Volvo V70 II 2.5FT AFV Bi-fuel (231hk) -10 - Momentum som rullat ca: 10200mil. Gått som tjänstebil, så miltalet under tidsramen känns helt ok.

Riktigt fin i lacken, några få, små stenskott i fronten, utöver det finns inget! Samma gäller insidan, riktigt fin i klädsel och övrig inredning, ett litet "märke" i höger bakdörr.

En bild jag tog under provkörningen. Fler bilder kommer framöver.

Bild

Framtidsplaner:
Ocean Storm 19" till våren, senast ;) []
Solfilm från b-stolpen [x]
Montera ändrör [x]

Fler punkter på listan lär väl fyllas på "under resans gång". :)

Tveka inte att fråga om ni undrar något!
Senast redigerad av 4 rikrd, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Bara älskar den färgen. Hur är den att köra med 231 hk motorn?
Användarvisningsbild
av Nexus
Ser riktigt fin ut. Lite R-design i fronten skulle sitta fint. Finns det stänkskydd till de? jag hade valt montera det i så fall :D
Användarvisningsbild
av rikrd
Gotlandsbästa skrev:Bara älskar den färgen. Hur är den att köra med 231 hk motorn?
Ja vitt är snyggt om det hålls fräscht! ;) Riktigt trevlig att köra, drar iväg rätt bra. :) Hade V50 2.4 140hk innan, så det är lite skillnad iaf :)

Nexus skrev:Ser riktigt fin ut. Lite R-design i fronten skulle sitta fint. Finns det stänkskydd till de? jag hade valt montera det i så fall :D
Tackar. :) Ja r-design i fronten skulle inte göra ont. Nä inga stänkskydd, tåls att fundera på! :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Välkommen tillbaka till Volvoträsket! ;)
Svärföräldrarna har en V70II och jag gillar den på alla sätt och vis, förutom att den känns stor som ett jävla rymdskepp! Klart det är en vanesak, men V50 känns än så länge som en behaglig storlek att framföra tycker jag. :)

Får man fråga vad du gav för den?
Jag är så jävla sugen på att byta bil, till en med liiiite större motor. ;)
Användarvisningsbild
av rikrd
Tack Grillchips! Va ju bara ifrån det i några dagar, men det va jobbigt nog! :)

Stort ja, men inte så farligt, hade V70N innan V50:in, så jag är lite van. :) Sedan var V50:in så jäkla liten i baksätet(har två barnstolar bak).

Ja fick ge 139900:- på firma. Kollade igår, efter köp vad man "ska" ge på firma enligt "vita listan"(?), bilpriser.se och blev glatt överraskad när det stod närmare 150 000:- ;)
Användarvisningsbild
av Nexus
stor? Jag tycker v70 i alla dess årsmodeller är smidigheten själv bortsett från att den inte har samma vändradie som en 740 :wink:
Användarvisningsbild
av rikrd
Nexus: Har man kört V50 en tid så är det en liten omställning, framför allt när man ska backa, men den är snart gjort, omställningen alltså :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, en V50 med två barnstolar i bak lär bli förbaskat trångt! Så jag förstår helt klart bytet. :)
Låter som ett bra pris också, inget extra lull-lull utöver Momentum?

Nexus: Jag har iochförsig bara suttit i baksätet men även där kändes bilen gigantisk, inbillar mig att den känns som en stridsvagn att köra storleksmässigt. ;) Men som sagt, vanesak. Jag har gått från Golf 3 till V50 och även det hoppet var ju ganska stort.
Användarvisningsbild
av rikrd
Grillchips: Ja precis, du vet ju själv. :) Jo ett bra pris känns det som.

Vet inte exakt vad som ingår i momentum, men tror ändå inte att det är nåt extra. :) Klart lyft ändå att gå ifrån en V50 MY05 business till en V70 MY10 Momentum. :)
Sen gör det ju inget att motorn är lite större heller :)

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]