Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linois
Upptäckte att lacken släppt på stötfångaren bak. Precis där bakskärmen möter stötfångaren.
Kontaktade skadeverkstaden som sa att det var ett känt problem, så nu får jag ny stötfångare :-)-)
Kolla på era V40 ifall ni har samma problem.
Användarvisningsbild
av mobe
För dem som färgen inte lossnat skulle jag åka iväg till Volvo och få det fixat. På dem som jag har sett felet på så ser det ut som om färgen har korvat sig precis i skarven. Det ska tydligen bero på att dem sattes på innan den torkat helt.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Jeg har oppdaget et lakkslipp på framfangeren, der plastfangeren treffer skjermen. Det er ikke store "skaden" ennå, men jeg ser for meg at det vil bli mye verre. Skal på service om noen uker, så tenkte å ta det med Bilia da.
Kan prøve å ta et bilde.

edit:
Bild

Kan bare bli verre, dette.
av linois
Perra83 skrev:Har du bild på eländet? Alltid bra att få se :wink:
Se mstrandbo´s bild. Ser lika ut på min.
av Turku
Samma på min röda d3a. Har första årsservicen om någon månad, ska passa på att påtala det då.
av Passiored
Hej, jag har exakt samma problem med lacken. Skadecentern här har skickat in en anmälan till volvo. Vänta på besked.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Da har jeg vært på service idag og kan bekrefte at Bilia/Volvo tar å skifter fangeren på garanti.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Samma här, Lacken släpper.

Nu har jag lagt pengar på att foliera hela stötfångaren fram för att slippa stenskott. Vem betalar den nya folieringen om stötfångaren måste bytas?

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]