henrikjohansson82 skrev:Har kollat på en fin 850 glt -97 som gått 15 000 mil!
Han begär 61`för den, kanske kan pruta lite!
Är detta en bra bil att slå till på???
Vad ska jag tänka på när jag tittar på den?
Tack på förhand!
Mvh Henrik
För 61k ska den va FIN men det är ändå lite mkt tycker jag....jämfört med när jag köpte för nån månad sen.....men det tog ett tag innan jag slog till på nån oxå :-P
Utöver det som ovanstående skrev kolla även:
Oljeläckage mellan motor och växellåda, vevaxel tätning är inte ovanligt att dom pajar och sölar olja där = 2:a på besikt och ska du fixa det kostar det en bra slant om du inte gör jobbet själv förstås......lådan måste ner och bort med koppling för att komma åt.....lägg dig på backen och kolla efter
Länkarms kulled...brukar kunna va dåliga oxå men det är ju svårt att kolla utan att hissa upp......man kan bara byta hela länkarmen = piratdel ca 1000:-, biltema 398:- plus arb
Övre motorfäste
Klonk från Frjäderbenslagring, fram-bak
Takbelysning
Sen är det väl det gamla vanliga :-P
OCH sist men inte minst som redan sagt ECC......bland annat att den slår av och på som den ska.....hörs ett tydligt klick och motorn ändrar lite varv.....min har ballat ur nu efter köpet

........slår av och på kompressorn hela tiden.....behöver förhoppningsvis bara fylla på min
Kolla även ifall du kan hitta nåt beg test på nätet
Häls. Beckis
Volvo 855 GLT-97