Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Klasagasa
Surrar som den ska.
Funderar på att köpa ny bil istället...
Imorgon ska jag prova att köpa ett nytt relä. Kommer ni på nåt mer så tveka inte att skriva, uppskattar hjälpen oerhört!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klasagasa skrev:Surrar som den ska.
Funderar på att köpa ny bil istället...
Imorgon ska jag prova att köpa ett nytt relä. Kommer ni på nåt mer så tveka inte att skriva, uppskattar hjälpen oerhört!
Surrar pumpen så funkar relät.
Jag skulle testa med att byta ut relät som sitter på expansionskärlet. Detta heter radioavstörningsrelä och styr bl.a. spridarna.

Har du förresten kört startgastestet på insugsidan? D.v.s. med motorn på tomgång sprutar man startgas på luftslangar, insug- och spridarpackningar för att lyssna efter svängningar på motorljudet. Det måste vara helt tätt, annars får motorn tjuvluft som leder till en orolig motorgång...
av 240R
inte helt ovanligt att insugs packningarna på B230 torkar sönder och fast dom brukar inte gå så dåligt som du beskriver..!
av 240R
inte helt ovanligt att insugspackningarna på B230 torkar sönder, fast dom brukar inte gå så dåligt som du beskriver..!

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]