- tor 19 sep 2013, 20:47
#788773
Har en bekant som har en sådan som tjänstebil och skall byta till våren. Jag har nu fått förslaget att få köpa ut den för inbytespriset då. Och eftersom jag vet om precis hur bilen är skött låter det inte helt ointressant.
Är V50 D4 ett bra köp generellt? Bilen har summumpaket och sollucka, har idag rullat 10 800 mil, årsmodell 2011 (uttagen juni 2011). Fullservad enligt boken. Den har gått som tjänstebil och därmed runt 4 000 mil per år, mycket lite stadskörd, mestadels långsträckor.
Låter det som en risk att köpa en som rullat så långt? Vad är det för intervall på kamrem och partikelfilter på en sån?
Och så är jag lite nyfiken på vad inbytespriset kan tänkas bli? Räknar med att de gått omkring 13 000 när det är dags att byta. Idag är den enligt bilpriser.se värd runt 194 000 konsumentpris hos bilhandlare med nuvarande ålder och mil.
Rent driftskostnadsmässigt lär den ju löna sig, i alla fall. Den går väl på runt 0,6 l/mil och skatten ligger runt 1 800 kronor per år.
Vad tror ni, bra köp?
Är V50 D4 ett bra köp generellt? Bilen har summumpaket och sollucka, har idag rullat 10 800 mil, årsmodell 2011 (uttagen juni 2011). Fullservad enligt boken. Den har gått som tjänstebil och därmed runt 4 000 mil per år, mycket lite stadskörd, mestadels långsträckor.
Låter det som en risk att köpa en som rullat så långt? Vad är det för intervall på kamrem och partikelfilter på en sån?
Och så är jag lite nyfiken på vad inbytespriset kan tänkas bli? Räknar med att de gått omkring 13 000 när det är dags att byta. Idag är den enligt bilpriser.se värd runt 194 000 konsumentpris hos bilhandlare med nuvarande ålder och mil.
Rent driftskostnadsmässigt lär den ju löna sig, i alla fall. Den går väl på runt 0,6 l/mil och skatten ligger runt 1 800 kronor per år.
Vad tror ni, bra köp?
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.