- fre 13 sep 2013, 16:18
En tanke som slog mig,då jag har råkat ut för det.
Bilen gikk,men småryckte hela tiden.
Fick byta b.filtret och det va nämligen brunfärgat(rostvatten) i filtret och även i tanken. :roll:
Kablarna: Jag brukar andvända en stroboskoplampa.Kopplar den på kablarna när bilen går på tomgång.
Då ska det blinka jämt och uttan några (glapp) i blinkryttmen. Det kan oxå vara fördelarlocket som orsakar störningarna i ljusflödet till strob.lampan.Göm inte kabeln mellan tändspolen och f.locket.
Et annat sett: Öppna huven i mörkret då ser man om det är överslag någonstans. Ta bort plastkåpan över kablarna förstås.
Mvh.R.
jezper skrev:Idag bytte jag bränslefiltret och resulterade i lite bättre gång, men den rycker fortfarande lite grann.Brunfärgat?? Kan det vara vatten? Typ från nån rostig jeepdunk som du har tankat bilen med?
När jag tömde ur bränslet ur det gamla filtret så var det brunfärgat, så det var verkligen på tiden.
Nu undrar jag hur jag ska mäta upp tändkablarna ? för det känns inte kul att lägga 1100 för att hoppas att det ska vara dom.
En tanke som slog mig,då jag har råkat ut för det.
Bilen gikk,men småryckte hela tiden.
Fick byta b.filtret och det va nämligen brunfärgat(rostvatten) i filtret och även i tanken. :roll:
Kablarna: Jag brukar andvända en stroboskoplampa.Kopplar den på kablarna när bilen går på tomgång.
Då ska det blinka jämt och uttan några (glapp) i blinkryttmen. Det kan oxå vara fördelarlocket som orsakar störningarna i ljusflödet till strob.lampan.Göm inte kabeln mellan tändspolen och f.locket.
Et annat sett: Öppna huven i mörkret då ser man om det är överslag någonstans. Ta bort plastkåpan över kablarna förstås.
Mvh.R.