- mån 16 sep 2013, 21:33
#788084
Jag förstår såklart att volvo måste rensa i sitt motorutbud, och fyror är billigare att bygga än femmor. Jag applåderar verkligen framstegen man gjort med förbrukning. Ändå har jag svårt att trivas ned att inte ens toppmodellerna kan få fler än 4 cylindrar.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
mgmannen skrev:Skönt att det är fler än jag som kan dra på smilbanden av lite skön sång från en dieselfemma! Glad även att jag har bensinsexan kvar som andrabil, den låter särskilt mysigt i branta ramper i p-garage.perhall skrev: Men även jag är en ovanlig kund på det sättet... de flesta som kör femcyl Volvo-dieslar är nog måttligt intresserade av motorgången/ljudet.../PHJag har alltid ägt 4-cylindriga bilar, men har nu äntligen lagt vantarna på en 5-cylindrig. Gillar verkligen att varva ur på varje växel med öppna fönster och trots att det är en diesel som knattrar lite så där "bonnigt" så klämmer jag fram ett leende varje gång. Så jag är faktiskt en smula nöjd att jag köpte en 5-cylindrig D4 innan motorbytet, även om jag får nöja mig med manuell låda. Hade ju fått automat om jag väntat till i vinter...
Jag förstår såklart att volvo måste rensa i sitt motorutbud, och fyror är billigare att bygga än femmor. Jag applåderar verkligen framstegen man gjort med förbrukning. Ändå har jag svårt att trivas ned att inte ens toppmodellerna kan få fler än 4 cylindrar.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)