PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Petan skrev:hej!
Har varit och ute och tittat på en V70 -2,4 -2000, och det känns säkrare än 145 men tycker ändå att 145 är mycket snygare och roligare att köra, idag ska bestämma mig ,får berätta mer imorgon,önskar mig lycka tilllllllllllll.Ha en trevlig kväll.

MvH/P. :-O) :-(O) :-)-)
Bil ska man välja med hjärtat inte med hjärnan :lol:
av Malmstroem
Volvo 145 är numera att betrakta som en veteranbil / entusiastbil. Köp en om du vill ha en och tycker om att skruva, renovera och fixa med bilar.

Bilen är trots allt 40 år gammal och det är nog optimistiskt i överkant att förvänta sig att den kommer att fungera utan hyfsat mycket underhåll.

Är du ute efter ett transportmedel för familjen så finns det många bilar som är nyare med samma förväntade driftskostnad som är både säkrare och bekvämare att åka i. Du har fått ett antal förslag tidigare i tråden.

Jag har tillbringat senaste veckan med ett antal mil i 245 -90, V70N -06, XC70 -12 och V70II -13. Det är rätt stor skillnad i komfort mellan de bilarna, och jag skulle aldrig välja en 145 -73 som familjebil. Men det är jag det. :wink:
av AmazonSleper
MIn erfarenhet som åker 145a 1500mil bara till å från jobbet på ett år är att de jag gör är å byta olja å filter samt kontrollera brytare å ventilspel 2ggr vår å höst så massa underhåll vet jag inte om 2timmars service per år kan räknas till :wink:

Är väl de som är de fina med en 145a dom är ungefär lika komplicerad som ett järnspett å ungefär lika mycke som kan bli fel på :mrgreen:

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]