- ons 11 sep 2013, 09:00
PFA skrev:Jag kan också bara tänka mig automat och jag har än så länge den möjligheten rent bilpolicy-mässigt. För mig står det fortfarande mellan en XC60 D4 (VEA) automat (FWD då) och en BMW 520dT automat, alternativt X3 dito. Du borde kanske snegla åt samma håll om du har möjligheten. Ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan att ens ta upp ämnet i ett Volvo-forum.... :)
Jg är en stor BMW-vän så jag har inga problem med dina råd.. :lol: Problemet är att ingen BMW är miljöklassad. Annars hade bilvalet varit klart. Har också tittat på att köpa en BMW privat men det blir för dålig siffra på sista raden. Jag sitter ju med det märkliga systemet att arbetsgivaren betalar svindyr garageplats i Stockholms city om jag har tjänstebil. Om jag köper privat får jag även stå för garageplatsen. Och det bombar samtliga kalkyler.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,