Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Håller med... Keyless alltså. Helt sjukt vad bekvämt det är!

Va? Använder du inte Four-C? Jag har det på min S80 också. Och visst, inte är det alltför stor skillnad mellan lägena, men visst märks det allt! Vilket läge har du inställt på som default, Sport?
av JE Jr
Nexus skrev:...sen synd det inte var träinlägg i ratten :( . trä är snyggt och exlusivt 8)
Jag har motsvarande inredning i min S80 och tyclte också det var synd att det inte var träratt först, men sen hörde jag att den blir jobbigt kall på vintern, så då blev jag glad i stället. Nån som kan bekräfta?

För övrigt tycker jag att träet är väldigt fint i dessa! Med det vanliga aluminiumet så tycker jag det blir så otroligt sterlit och trist, tur man är olika :)
av JE Jr
Visst handlar biltypen om komfort, helt klart!

Men jag tycker min blir obekvämt gungig när man åker motorväg med Comfort.

Hade även mina föräldrar med mig en gång på ganska hoppig väg. Slog på Comfort, för jag trodde det skulle va bäst, men mamma klagade i baksätet på att bilen slog igenom så det blev jobbigt åt ryggen. I framsätet kände vi dock inte så mycket av detta. När vi bytte till sport istället så blev det betydligt bättre i baksätet.
Användarvisningsbild
av Nexus
Äkta trä ratt finns nog inte längre utan det är plastinlägg i ratten med träimitation.
Har det på min v70-99 och inte märker jag det är kallt på vintern(då bilen rúllade vintertid).
Däremot har jag en alu knopp i 740 in och där kan vi prata frysa fast i skoppen på vintern :lol:
Förlåt erik jag körde lite OT i din tråd :roll:
av SEpaket
Fälgförslag: Fortuna diamond cut:

Bild

Såhär ser det ut på en mörk S80:
Bild

I övrigt: Snygg bil!
Användarvisningsbild
av eccy243
Min nuvarande ratt har en liten skada i nederkant på kringlan. Så om jag snubblar över nån jättebillig träratt utan RTI så kanske det blir uppgradering på den fronten. :)
Dedär med att den blir gungig kan jag känna ibland men jag upplever det inte som störande. Hellre lite gung än att det blir stötigt. Å andra sidan åker jag ju inte så ofta i baksätet. (Fast det kanske är där man ska åka? ;) )
Fälgar ja! Fortuna Diamond cut är grymt snygga. Men är lite orolig att det ska bli för stötigt med 18". Jag kanske börjar bli gammal. :lol: Tycker att 17" är en bra kompromiss.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]