Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Long time no see,
Har sedan jag skrev här sist hunnit med att byta arbete totalt från Lokalvårdare till kundservice, och nu jobbar jag med hygienservice på, skulle vilja säga Sveriges renaste "Kaffemaskinssfirma".
Är för den delen på väg "hem" igen, blir med volvo inom några dagar.
Användarvisningsbild
av RödC30
I somras var jag ledig från mitt ordinarie jobb (Som utvecklare av programvara inom/för vården) för att istället jobba på ett betydligt
trevligare ställe. Betalningen är obefintlig, arbetstiderna är som dom är, men ventilationen och utsikten är det inget fel på.
Betydligt roligare att leverera bild från sommarens arbetsplats. Kanske det finns fler galningar här som också "jobbat" på samma ställe?
Bild
man kan klicka på bilden.
Användarvisningsbild
av Brainy
Trist! Men tung-mekaniker är det väl stor brist på så det är kanske inte så jättesvårt att hitta nytt jobb?

Lycka till!
Användarvisningsbild
av crumpets
Har sedan ungefär ett år tillbaka jobbat som utvecklingsingenjör på gruppen för drivlineprestanda i buss på Scania. Pysslar med främst de egenskaper som kan relateras till automatväxellådornas funktion. Mycket provning. Bränsleförbrukning, accelerationsprestanda, retarderprestanda, m.m. Varierande och roligt jobb med en hel del resor :)
av SEpaket
Knäppte en snabb bild på hemmakontoret, dock är man ju konsult just nu, så jag kunde lika gärna ta ett kort på portföljen, då den i praktiken fungerar som kontor för det mesta. Ursäkta röran, kort och gott. Fick plocka ned allt som kan vara känsligt från anslagstavlan först. Om ni undrar vad som finns under skrivbordet så är det en gammal portfölj där jag arkiverar vissa tidigare projekt och så en låda för pappersåtervinning. Notera varningsskylten längst upp till höger.
Bild
Skitig lins också, sorry.

Jag vet, det ser ytterst spartanskt ut, känns så också jämfört med kontoren jag suttit i som anställd.
av llesrof
Fortfarande kvar som kommunal IS/IT-tekniker. Jag blev tillsvidareanställd i våras. Där är jag avdelningens bitch/slasktratt och användarnas spypåse som får klä skott för eventuellt missnöje med vår förvaltning. Fast det brukar gå rätt bra eftersom de flesta inte är så tuffa och dryga ansikte mot ansikte som de kan vara i telefon mot helpdesk. Och är de dryga mot mig så har jag svar på tal och hänvisar dem till att kontakta min chef. Jag far runt i kommunen och felsöker på plats, byter utrustning, patchar nätverk, sätter i sladdar som användaren påstår redan sitter i eller helt enkelt undersöker vad sjutton deras problem är om de inte lyckats förklara det på ett vettigt sätt för helpdesk. Jag sköter också underhåll av alla infoskärmar (eller datorerna kopplade till dessa). Jag är helpdesks förlängda arm ned i smeten. Det finns två snubbar till som jobbar ungefär som jag med de håller sig för sig själva så jag har inte så mycket med dem att göra. Det är ett väldigt socialt arbete och man måste vara bra på att ta folk men man måste också vara bestämd och inte för snäll. Då blir man uppäten.

Inte världens mest glassiga arbete och jag sliter arslet av mig och belönas med ännu mera arbete och suspekta ärenden, men jag trivs och jag och kollegorna i helpdesk har rätt roligt på jobbet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Min arbetsplats ser rätt olika ut från gång till gång.. förra veckan var det såhär:
Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash