Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Använde mig av samma adapter som guiden då jag kör Android och vill ha 3.5mm kontakt.
Följde guiden fram till det står att ac-panelen skulle lossas. Ett jäkla bök och jag gav upp före den ödelades. Insåg sen att man inte behöver lossa mer än hela stora konsollen. Blev grymt att sätta adapter pang på.
Satte även en Hama spiralkabel som knorrar ihop sig perfekt vid ickebruk.

Bild

Bild

Tack för bra guide.
Hej!

Är ny här och gör mitt första inlägg :mrgreen:

Bra guide för det första :-)-)

Det enda jag undrar är hur man lossar panelen runt växelspaken (automat) och listen/ramen runt stereo/klimatpanelerna?

Vill inte bända och slita sönder något när jag ska ge mig på och montera adaptern! :oops:

Sen är jag lite kluven om jag ska göra som föregående skribent och bara dra ut en kabel i "luckan" till vänster om stereon eller om jag ska dra kablaget hela vägen till mittkonsolen :roll:

Tacksam för svar och även mer bilder om det finns :D

Mvh Oscar
d1anny2: Det var bare på modellene før facelift du måtte separere AC-modulen og HU'en. Etter facelift tar du ut alt som en pakke, som du har funnet ut ;) Veldig enkelt.

oscarlundmark: Hva slags MY har du? Uansett, växelspakpanelen løsner du med et fiskben. Åpne sjalusiluka (facelift) og sett fiskbenet inn under panelet og dytt opp.

Enda enklere: Sjekk denne videon, den beskriver både før og etter facelift:
Har nu sen ungefär en vecka sedan monterat min adapter och jag följde de råd som gavs i Youtube-videon!

Det gick rätt så bra bortsett från några knepiga moment som tex få lös stereon och lirka ut den via växelspaken och att sen få tillbaks stereon på rätt plats igen :lol:

Men tack för alla tips ni som hjälpt till :D
Tack för en bra guide! För mig tog det en dryg timme på grund av en massa oförutsett.
Jag kollade även på denna film innan:

Gillade inte tanken på att ha en sladd löst hängande i kupén, då man lätt råkar fastna i dem när man kliver i och ur.

Köpte chassikontakter från ELFA (köpte även från Kjell & Co men de var dåliga och gick sönder vid lödningen.) De som funkade bra för mig var: Paneljack Förnicklad 3P, MJ-355W (elfa.se)

Lödde ihop den med en avklippt 3.5mm-sladd som jag hade hemma. Det sköna med lödningen är att man kan göra den i lugn och ro hemma.

Det svåra momentet var att borra hål i fronten på stereon. Det fanns plats till höger för ett uttag, tyckte det blev snyggt att ha den där.
Borrade med 6mm borr, dock är den plasten för tjock för de flesta chassiuttag så jag fick fräsa bort en del plast på baksidan med tjockare borr. Hade jag insett det från början hade jag nog avstått (kändes bra riskabelt), men då jag redan gjort hålet var det för sent att ändra sig.

Är helnöjd med slutresultatet.
SC_0659.JPG
SC_0659.JPG (1.7 MiB) Visad 2561 gånger
SC_0667.JPG
SC_0667.JPG (1.25 MiB) Visad 2550 gånger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ja ett ganska omfattande jobb :-(