- ons 11 sep 2013, 09:08
Jag funderar mest på varför man lägger på 100.000 extra på "normalpriset" priset här i Sverige för att man ska kunna rabbatera bort bilen 100.000 under "normalpriset" i USA
Jag har köpt en hel del från USA til bil, men även, Volvo Penta till båt och det blir grymt mycket billigare trots att det ska fraktas fram och tillbaka över atlanten + momsas och tullas. Hur kan det komma sig ?
Tycker inte du också att det är skumt ?:-/
Variosboy skrev:Så kan man ju tänka om allt.Jag har inte opponerat mig mot att det kostar att designa och sälja, det var något annat jag tyckte var skumt.
Tex så kostar produktionen av ett par 1500-kronors skor ca 15-25 kronor.
Men någon ska ju designa skon, någon ska frakta den hit, någon ska hålla lager och någon ska sälja den till dig.
Jag funderar mest på varför man lägger på 100.000 extra på "normalpriset" priset här i Sverige för att man ska kunna rabbatera bort bilen 100.000 under "normalpriset" i USA
Jag har köpt en hel del från USA til bil, men även, Volvo Penta till båt och det blir grymt mycket billigare trots att det ska fraktas fram och tillbaka över atlanten + momsas och tullas. Hur kan det komma sig ?
Tycker inte du också att det är skumt ?:-/
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.