NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Som tråden beskriver, vad är det för typ av justeringsverktyg som behövs användas vid justering av nivån i höjdled?

Är det en torxbits som behövs för detta? Har aldrig hunnit kika på vad för verktyg min PST använder.
Lugn nu, Perra83, hade kunnat gjort det om inte mörkret har infunnit sig här i Dalarnas största stad och ficklampan strejkar.

Aha, då vet jag, danke!
Lite uppdatering..

ÄNTLIGEN har jag fått ordning på nivån av strålkastarna!
Det var nämligen SBS (Skit Bakom Spakarna) som gjorde så att jag var på fel justeringsskruv dvs den i sidled istället. På något sätt hade jag fått den i maxläget till höger i sidled så i mörker såg jag mitten av vänstra ljuskäglan/där vinkeln går snett uppåt vänster - befinna sig någon dm till höger om den högra strålkastarens ljuskägla/vinkel.

Nu känns ju bilen som ny :lol: och kan till fullo använda ABL-funktionen igen istället för att "titta i kors"!
Ja, det är grymt lyse på dessa!

Det skrämmande var att jag hade fått sidledsförflyttningen av lampan till maxläget till höger så den hade fastnat på något konstigt sätt där. Fick lov att ta hjälp av min PST på Volvo.

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]