Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Volvo21
Hej! När jag var yngre så jobbadem in far på Volvo lastbil i skövde. På Gjuteriet mer specifikt. Iallafall! Där så hade dom någt pulver som var som en energy dryck! Den var blå med gula ränder på tror jag, Man blandade den med kallt vatten och den fick då en grumligt vit färg och var helt otrolig när man hade feber eller dylikt. Även jävligt god! Dock så slutade odm att ha den där, och jag vill nu veta vad den heter om någon vet / kommer ihåg detta! Ingen aning om detta fanns på varje volvo fabrik, men kan ha gjort. Det smakar ungefär som när man blandar iskallt vatten, socker och lite lite citron. Jävligt god med andra ord. Tack så mycket !
av 9070
Har för mig att den hette Energy. Tror inte den säljs längre
av llesrof
Danne855 skrev:Var inte den druvsocker baserad?
Jo, förmodligen. Och..? :D
Användarvisningsbild
av Danne855
Inget särskilt, försöker bara minnas vad det var, känner igen det också.

Kanske blev lite dumt formulerat ?:-/
Användarvisningsbild
av Micce1980
llesrof skrev:Pripps Energy.
Bild

Prexis! Den var ju ett måste förr på fotbollslägren. :D
av llesrof
Danne855 skrev:Inget särskilt, försöker bara minnas vad det var, känner igen det också.

Kanske blev lite dumt formulerat ?:-/
Aha... :D
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Pripps Energy pulver lades ner i november 2006 på grund av låg försäljning och den finns inte ute till försäljning idag. Säljs numera i 50 cl PET-flaska.

Innehållsförteckningen lyder som följer: Vatten, socker, stärkelsesirap, citronsyra, natriumcitrat, natrium- och kaliumklorid, natrium- och kaliumvätefosfat, natriumvätekarbonat, naturlig citronarom och emulgeringsmedel (E445).

/Håkan
Användarvisningsbild
av Kompe
Vart kan man hitta dessa pet flaskor nu förtiden?
Tror aldrig att jag har sett pripps energi någonsin förr 8)
Hade lixom varit kul att testa ;-//
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]