Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
eslund skrev:
Tobbe_S602,4T skrev:någon som vet om det går o koppla bort det förbannade plingandet!!!
Till S80 går det.. Man laddar i Amerikansk mjukvara, så plingar den bara 4 ggr.. Som bonus får man pling om man lämnar nyckeln i bilen.. Borde finnas till andra modeller än S80..
Det finns till V70, det är riktigt irriterande att inte kunna öppna dörren med nyckeln i tändningslåset. Jag laddade om programvaran för bältespling efter att ha levt med usaversionen i någon vecka.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Daddan skrev:Men din e mycket nyare, jag tänkte på de lite äldre. Är riktigt irriterande (speciellt för frugan om hon sitter i) om man står still med tomgången på och grejar med något i eller utanför bilen. Annars har jag alltid bältet på så då spelar det ingen roll.
Du har tyvärr en för gammal bil. Från 01 och frammåt plingar det bara när man kör över 7km/h och direkt vid start av bilen.

/Martin
Användarvisningsbild
av cmp67
Men min fråga är om det inte ska plinga om någon sitter på alla andra platser i bilen.
Sitter någon i höger framsäte så plingar det inte på min bil.

Ska det vara så?

I och för sig är det ju bara bra att det inte plingar men hur ska det vara?
Det är min första Volvo som är lite nyare så jag har ingen aning hur det ska vara.
Senast redigerad av 1 cmp67, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av eslund
MartinS skrev:Det finns till V70, det är riktigt irriterande att inte kunna öppna dörren med nyckeln i tändningslåset. Jag laddade om programvaran för bältespling efter att ha levt med usaversionen i någon vecka.
Måste vara nått V70 specifikt det där.. Jag har inga problem att öppna dörren med nyckeln i.. Det enda är lite plingande.. Men man kör ju inte med dörren öppen ;)

Dock vet jag att en del "usa" bilar är lite speciella.. Min Jagga låste alltid dörrarna så fort man la i driven.. Handlarn sa att det var en "usa grej".. Dom är väl rädda att nån ska trycka in sig i bilen i nån korsning.. :???:
av CANBus
det är just det som MartinS menar, att så fort du öppnar dörren så plingar det, snacka om grymt irriterande!!, i US kan jag tänka mig att detta är bra så jänkarna inte glömmer ta ur nyckeln när dem ska handla..
Det andra du nämner finns även att ladda ner i P2:or, och då låser bilen alla dörrar när hastigheten överstiger 7 km/h.
Användarvisningsbild
av cmp67
cmp67 skrev:På hur många säten finns det bältespåminnare i en V70 -04?

I min bil plingar det bara på förarplatsen.

Mvh
Men frågan var fortfarande ovanstående!
av CANBus
...den är besvarad sen inlägg nr 2
Användarvisningsbild
av MartinS
eslund skrev:
MartinS skrev:Det finns till V70, det är riktigt irriterande att inte kunna öppna dörren med nyckeln i tändningslåset. Jag laddade om programvaran för bältespling efter att ha levt med usaversionen i någon vecka.
Måste vara nått V70 specifikt det där.. Jag har inga problem att öppna dörren med nyckeln i.. Det enda är lite plingande..
Precis det jag menade. Otroligt irriterande, speciellt med sovande barn i bilen...... som inte är sovande så länge efter att man råkat öppna dörren utan att stänga av bilen och ta ur nyckeln...

/Martin
Användarvisningsbild
av CarMan
eslund skrev:
Tobbe_S602,4T skrev:någon som vet om det går o koppla bort det förbannade plingandet!!!
Till S80 går det.. Man laddar i Amerikansk mjukvara, så plingar den bara 4 ggr.. Som bonus får man pling om man lämnar nyckeln i bilen.. Borde finnas till andra modeller än S80..
NEJ fel. den ändrar bara karaktär.
Användarvisningsbild
av CarMan
cmp67 skrev:På hur många säten finns det bältespåminnare i en V70 -04?

I min bil plingar det bara på förarplatsen.

Mvh

Bältespåminnaren har ingen avkännare i någonstol alls.
bilen förutsätter att någon sittet i förarstolen & har bara avkännare i båda de främmer bälteslåsen.

plingljudet är bara kopplad till förarens bälteslås, men airbagsystemet vill veta om någon andvänder bälte på pasagerarsiden. även här tror bilen att det alltid siter nån, men den anpassar airbagarna olika beroende på om man är bältad eller ej

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]