- mån 09 sep 2013, 12:33
#786014
Att värmen inte räcker till för att hålla 21 grader i kupen om det är under -15 grader ute har man ju märkt.
Gourmand skrev:Jag tror inte att man ska använda uttrycket "går sönder" i detta sammanhang. Det handlar naturligtvis om att en motor alltid tar skada av att ej arbeta på rätt arbetstemperatur. Det är skälet till att Volvo och ett fåtal till ( Citroen t.ex.)valt att montera en bränsledriven tillsatsvärmare för den nordiska marknaden. Alltså, köp aldrig en importbil som ej har detta monterat (vilket mkt få har), eller budgetera med en eftermontering á ca 25.000 kronor, om du inte vill ha motorskador och pajat partikelfilter i förtid.Fortfarande, hur blir det motorskador och pajat partikelfilter om kylvattentempen ligger på 55 grader istället för 88 grader på en diesel, det borde väl någon kunna förklara.
Att värmen inte räcker till för att hålla 21 grader i kupen om det är under -15 grader ute har man ju märkt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.