- tor 05 sep 2013, 22:20
Svärfar ställde av en 854 från 1994 då de inte kom överens.
Största problemet var/är att den inte vill starta ibland.
Har nu kört den i två veckor utan att drabbas av det felet mer än en gång, men när den inte ville starta så hade den gått en kortare tur på en mil ungefär och sedan stått stilla i 45 minuter.
Löste det genom att trampa gasen i botten och till slut, efter 15 sekunder ungefär, så kom den igång.
Efter det har det inte hänt igen men ibland finns tendenser.
Har inte kunnat se något mönster i om det händer när den stått kortare eller längre stunder utan det verkar vara helt random.
Någon som har något förslag? Det kanske bara är nya stift och lite kärlek i form av filter och tänddelar som saknas?
En annan sak jag har noterat är att fläkten bara går på första och sista (högsta) läget.
Temperaturen går inte att reglera - alltid varmt.
Sista saken jag har nu är att instrumentbelysningen inte verkar fungera heller.
Förslag på kontrollpunkter och åtgärder mottages tacksamt!
Fick man den att gå så att man kan lita på den skulle det ju vara en bra bruksbil.
/M
Största problemet var/är att den inte vill starta ibland.
Har nu kört den i två veckor utan att drabbas av det felet mer än en gång, men när den inte ville starta så hade den gått en kortare tur på en mil ungefär och sedan stått stilla i 45 minuter.
Löste det genom att trampa gasen i botten och till slut, efter 15 sekunder ungefär, så kom den igång.
Efter det har det inte hänt igen men ibland finns tendenser.
Har inte kunnat se något mönster i om det händer när den stått kortare eller längre stunder utan det verkar vara helt random.
Någon som har något förslag? Det kanske bara är nya stift och lite kärlek i form av filter och tänddelar som saknas?
En annan sak jag har noterat är att fläkten bara går på första och sista (högsta) läget.
Temperaturen går inte att reglera - alltid varmt.
Sista saken jag har nu är att instrumentbelysningen inte verkar fungera heller.
Förslag på kontrollpunkter och åtgärder mottages tacksamt!
Fick man den att gå så att man kan lita på den skulle det ju vara en bra bruksbil.
/M
Senast redigerad av 1 SunneMarkus, redigerad totalt 0 gånger.