NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frohm
Bilen får inte låta som en "båtmotor" och inte massa resonans och vibrerande. Men den ska låta mer en original då jag tycker min bil låter lite som en symaskin. Vasst och rappt då man drar på men inget oljud på motorvägen i 110km/h på 6:ans växel men växlar jag ner plattan i mattan får det gärna höras. tänkte mig nog catback för jag e orolig att helsats inte kommer funka bra med min polestaroptimering.

Någon som har tips och egna erfarenheter?

mvh Christer
av agusta44
Kan varmt rekommendera Ferrita, jag åker deras catback på min S40 T5.
Är något dovare ton på tomgång och går hur tyst och fint som helst på motorväg, absolut igen resonans eller drön,
för att sen låta lite mera "vasst" på gaspådrag å lite varv. Kan nästan ibland önska att systemet skulle låta lite mera.

Annars har du Simon, kostar nästan lika som Ferrita. Ljudmässigt låter nog dom likvärdigt, kvalitén kan jag inte uttala mig om då jag bara har kört Ferrita.

//Lycka till med ditt val. :wink:
av t5sport
Jag har bsr:s halvsystem på min V50 t5 och är riktigt nöjd med det! Har ingen riktig koll på pris skillnad mot ferritas men tror att dom är ganska likvärdiga i ljud och kvalité!
av Frohm
Är det simons dem säljer på bsr tro ? Prismässigt ligger dem ganska lika varann så Ferrita klingar ju lite mer kvalitet. Måste åka kolla upp en firma som byggde ett rostfritt på plats till min gamla bil..
av Frohm
milltek verkar fina men hittar ingen i närheten av göteborg som säljer dem tyvärr. Och är det samma till T5 som D5 ? Enligt millteks hemsida har dem bara till c30 D5
Användarvisningsbild
av ThomasT
Frohm skrev:milltek verkar fina men hittar ingen i närheten av göteborg som säljer dem tyvärr. Och är det samma till T5 som D5 ? Enligt millteks hemsida har dem bara till c30 D5
Här sitter det på en T5'a i alla fall
, ring och kolla med Per på Pean så hittar ni nog något sätt att lösa det på...

.
av Frohm
Det systemet låter grymt men tyvärr fattar jag det som det mer eller mindre är raka rör ingen kat mm Hade vart kul höra hur det låter "cat-back"

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]