Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Farfar91
Har nyss skaffat en gammal 244a från 1977.
har planer på renovering. Funderar lite allmänt vilken färg ska man köra på ?
Original nyanserna är ju bra fast mycket pengar sen ser det nästan likadant ut igen.
Kanske nån modern neutral färg? exempelvis bmws mineral grey ? .
Fräsiga blåa färger och sånt kanske inte passar så bra eller vad tror ni?

flyttar till Volvo 200
/Nexus
av Rådlös
Jag är inte hobbybilägare, men har förstått att om bilen skall vara så originallik som möjligt, så skall även kulören stämma med den ursprungliga.
Så därför bör du fundera över vad du avser med din renovering. Skall det bli en renovering till originalskick eller skall du renovera, förbättra, konvertera till en bil i din egen stil där dina önskningar och tankegångar syns?
Om det är det senare alternativet, så skall du väl knappast fråga andra om sådana saker. Då kan ju situationen uppstå redan samma dag som du får ut bilen från lackeringsverkstaden att du upptäcker: " Nä fy sa**n vad fult! Så här vill jag inte ha det".
av Farfar91
Jag förstår, original är ju alltid bäst, ville bara höra vad andra tycker.
lägger man 20tusen på lack så vill man ju den ska "förvandlas" . Men med original så händer inte så mycket.
känns som man målar ovanpå det gammla bara.,
Egen stil vore fint men jag vet ej finns ju massor att välja på
av Arne
Tråden under handlar om Volvo 200, där kanske du får fler svar.
av AmazonSleper
Jag säger somså skit fullständigt i original eller inte vill du ha bilen rosa med gröna prickar så kör på de bara du själv är nöjd :wink: Å dom som har syn punker på färgval kan ju isf slanta upp sponsra dig men en lackering om de stör dom :P

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]