- tis 03 sep 2013, 09:55
Kul att se den här tråden i liv igen, hur många som var med 2007 har kvar sina pärlor och kan berätta hur det ser ut sex år senare?
Min droska har nu rullat 13k. mil och fungerar fint. Det märks att viss plastdetaljer börjar bli "spröda".
Jag har fått de obligatoriska bytena av spolarpump, motorfäste, länkarmar, bromsar, vevhusvent, bixenonhaveri & larmsirenbatteri, men i övrigt förskonad från större reparationer. Inga haverier däremot utan allt har kunnat bytas relativt kontrollerat till hutlösa priser av Bilia eller Mechanum.
Bilen står sig fint jämfört med lillebror V60. Jag anser dessutom att den nyare Volvon inte har samma kvalité i materialen.
Kollade just status på BMWn (E46 320i -01) som byttes in, den är idag skrot.
Vår V70 har med sitt drag fått renässans som tungdragare av maxlastade släpkärror med makadam & grus samt liftar till husrenovering samt rymlig virkestransportör och dagisräser till våra två barn.
Utmärkt allaround bil som går lika fint att fara till fjällen med.
Planerna för framtiden är dock att byta ut den mot ny tjästebil med diesel & automat. Efter Volvos senaste passatifiering av V70 lutar det åt en A6, men med milögänser på 120g. CO att hålla sig till kan det ändå bli en 2015 V70 med VEA motor....
V40 R Design -17
(Såld 15-19 )XC60 D4 BE PRO GT Ocean Race MY 15
T15 (B14C) Krabat -56
(Såld 07-15) - V70N 2,5T Momentum MY05
(Såld- 11-14) - V60 D3 Geartronic Momentum MY12