Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danne_1313
jag har inte en anning men kollade dom på autodata där står det så här P1238=turbons laddtrycks sensor-laddreglering fel funtion och P1172= system för fett-dellast
av danne_1313
CarMan vet du boch numret på ladd trycks sensorn
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:CarMan vet du boch numret på ladd trycks sensorn
nej det kan jag inte. vet inte om det finns olika tryck givare, men det finns ialla fall olika regler ventiler om det är den du pratar om
av danne_1313
är inte så ducktig på namn men det sitter en givare på slangen som går in i insuget från intercoolern och där sitter så vitt jag kan se en givare som mätter turbotrycket om jag har fattat det hela rätt skulle därför vilja ha tag i boch numret har en kompis som jobbar åt boch och kan därför köpa den genom han...man tackar för allt hittils carman du hade inte behövt svara på några av mina frågor tack och bock och ha en trevlig forsätning
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är där tryck givaren sitter, jag har inte numrt påden. men om det står så borde du kunna se numret på din bil.
av danne_1313
ja har du nå tipps hur man får ur den är det bara att dra eller är den skruvad
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:ja har du nå tipps hur man får ur den är det bara att dra eller är den skruvad
kommer inte ihåg, tror det är en liten låsklack, tror faktiskt du ser hur den sitter fast om du kollar lite

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]