Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tvedberg1
hej har en volvo 240 med b230f lh2,2. nu till problemet om man gasar sakta så går det att få varv på motorn om man gasar gasar snabbt till ungefär hälften av gasen då kvävs den har kollat det blir gnista när den kväver sig själv så det borde vara nåt med soppan det är (ungefär som ax pumpen gått sönder på en förgasare) det jag gjort är kollat över kamremen så den inte kuggat, nytt soppa fileter + soppapumpen, blåst igenom alla soppa slangar, testat med andra spridare, flera lmms bil fan går bättre med 016 lmm en 007 som det ska vara? blir fan inte riktigt klok på bil fan. och båda pumparna.
och btr är också bytt utan skildna och boxen är också bytt. väldigt väldigt tacksam för hjälp.
av tvedberg1
Allinug skrev:Du hade provat med en annan luftmassemätare 007 också? En 007 som du vet fungerar?
har4st 007er och en av dom är jag 100% säker på att den funkar för den sitter i min andra bil.

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]