Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Bytte yttre drivknut v f, och även bromsskivor o belägg. Efter det skakar bilen, ibland, från 70kmh och uppåt, värre vid höga hastigheter, skakar i ratten och bilen rent allmänt. Provat att köra fort 140kmh i lång uppförsbacke med skak och låtit den stanna av sig själv utan bromsar, med resultat att alla bromsar var totalt svala, dvs kan inte bero på bromsarna!
Så, hissade bilen idag o starta o la i växlar för att studera diverse, men bara höger hjul driver, vänster fjuttar till lite med några sekunders mellanrum utan kraft alls... så jag trodde jag hittat orsaken till skakningarna, men när bilen sen var nere igen så testa jag på grusvägar, och båda driver!! Ska det funka såhär? Isf vete tusan varför bilen skakar intermittent.. har grejat med handbromsen iofs, men det borde ju höras också om det vore det som är problemet!?
Drivaxeln (vänster alltså) är lika långt inne i växellådan som innan, men kan det ändå vara så att låsringen inte gått i läge på differentialen??

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]