Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej igen .
de jag som har haft tur med min s70 tdi som hadde kammrem haveri och klarat sig utan problem :lol:
jag hadde den här problemet ganska länge de kommer och försviner. all ljus på bilen blinkar d.v.s invändigt på panelen halv och specielt mycke hel ljus som blinkar. har varit på bilia med den kammremsras och då sa dom till mig att de problemet kommer om laddnings regulator håller på att ge sig. nu till frågan
HAR NÅGON HAFT DEN PROBLEM ELLER HAR NOGRA FÖRSLAG HUR MAN BYTER DEN KLARAR MAN DE SJÄLV. HAR NON BILDER PÅ LADNINGS REGULATOR OSV ...
stor tack och gott nytt år från tur volvo s70 tdi
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
volvo_850.se skrev:hej igen .
de jag som har haft tur med min s70 tdi som hadde kammrem haveri och klarat sig utan problem :lol:
jag hadde den här problemet ganska länge de kommer och försviner. all ljus på bilen blinkar d.v.s invändigt på panelen halv och specielt mycke hel ljus som blinkar. har varit på bilia med den kammremsras och då sa dom till mig att de problemet kommer om laddnings regulator håller på att ge sig. nu till frågan
HAR NÅGON HAFT DEN PROBLEM ELLER HAR NOGRA FÖRSLAG HUR MAN BYTER DEN KLARAR MAN DE SJÄLV. HAR NON BILDER PÅ LADNINGS REGULATOR OSV ...
stor tack och gott nytt år från tur volvo s70 tdi
KAN INGEN OM DE ?
Användarvisningsbild
av ankman
Vet inte hur det ser ut på din bil men...
På en boch generator och de flästa andra så sitter laddregulatorn bak på generatorn med två skruv och brukar vara vit brygga med en svart dosa på som brukar vara rund i bakkant.. Det är kolbrygga med laddrelä och blir laddregulator..
Sedan hur generatorn sitter på din model vet jag inte men på gamla hedliga hissingetraktorer typ 240 kalar man av att byta laddreg.. när den sitter på plats..
Till volvo 240 när man köper på OKQ8 brukar en regulator gå på runt 300kr.
Och är det som på 240 så byter du den själv men är du osäker ring runt på BilEL´s firmor om hör om pris och pruta dom mot varandra så brukar man komma till ett bra pris.
Lycka till

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]