Svårt att säga vad det är. Har varit förbi en oberoende verkstad som provkört samt kört ett kopplingstest och självklart så har ljudet nu försvunnit, ovanligt? Inte det minsta i min mening, så här är det ju alltid... Nu har jag dock kört ungefär 30 mil utan att ljudet återkommit. Vet inte om mitt senaste kärringstopp i Husby häromdagen blästrat bort skräp som kommit in i systemet.
Imorgon blir det dock att få till ICM:en, har som många andra problem med både blåtanden och radion som ibland blir svart och kräver en omstart. Så förhoppningsvis blir det ett minne blott.
Nu håller jag bara tummarna att inga fler fel förekommer under de kommande månaderna.
Dpblad skrev:Luktar fulfix lång väg. Hade det varit jag hade jag plockat ut semesterdagar och ställ mig hållandes teknikern i örat genom hela reparationen och med en lupp i andra handen. Om jag inte hade varit kunnig själv så hade jag betalat någon oberoende för att göra detsamma och sedan kräv att få se alla utbytta delar, skador och felförklaringar. Eventuella företags-(pinsamheter)hemligheter kan dom köra upp i mörkret.
Tyvärr dagens samhälle.
Ett mindre drastisk alternativ är att besöka flera verkstäder och sedan välja den som är beredd att byta mest på bilen, dvs är beredd är ställa störst krav på Volvo. Begär alltid att få se utbytta delar efter reparation - och gör innan, annars kan det blir alltför obekvämt för en del fula fiskar. Kolla på http://www.volvopartswebstore.com/ eller liknande i förväg. Gärna ihop med teknikern.
Känns absolut inte som ett alternativ, tack dock för "formeln", den hade jag nästan räknat med att hitta på konsumentverkets hemsida men mitt googlekunnande var tyvärr begränsat i det här fallet! Säljaren har inte ens bemödat sig att svara efter mitt mail i lördags, så det känns som att Bilia Segeltorp inte kommer att sälja nästa bil till mig! Då åker jag hellre till Upplands Motor i Akalla, alternativt Brabil eller någon annan firma som kan stå för vad man levererat.
sweborn skrev:Du får betala 0.5% av köpesumman per körda 100 mil samt 0.5% av köpeskillingen per månad du ägt bilen, samt får tillbaka riksbankens referensränta + 2.00% på bilens köpeskilling för den tid du ägt bilen. Du kan räkna ut vad ett återköp kostar dig, kan påverka om det känns attraktivt eller inte.