Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
camaro69 skrev:Stalltips till trådskaparen.

Köp en R.

Frun har en v70 2,4T med all tänkbar lullull. Jag tyckte den var hyfsat bra. Men provkörde en V70 R -04 och blev helsåld.
Efter diverse förhandlingar med chefen för köksregionen så tyckte hon att pappa naturligtvis skulle ha bra och säker bil.
Vadå tung och dåligt acc. Det är ett rent nöja att kliva i och köra.
Det är baske mig den bästa familjebil jag ägt.

Köp en R. I morgon kan det vara för sent.

Camaro 69
Har INTE sagt att R är tung och dåligt acc.

Säger bara om man har två identiska bilar och det enda som skiljer är 4hjulsdrift så väger det så klart mer och drar mera soppa än utan och kostar mer i längden, ger sämre acc och lägre toppfart..

Så man ska ju ha en anledning till att ha awd.
Användarvisningsbild
av Snajper
VolvoB20 skrev:

Köp en R.

Frun har en v70 2,4T med all tänkbar lullull. Jag tyckte den var hyfsat bra. Men provkörde en V70 R -04 och blev helsåld.
Efter diverse förhandlingar med chefen för köksregionen så tyckte hon att pappa naturligtvis skulle ha bra och säker bil.

Camaro 69

Säger bara om man har två identiska bilar och det enda som skiljer är 4hjulsdrift så väger det så klart mer och drar mera soppa än utan och kostar mer i längden, ger sämre acc och lägre toppfart..

Måste man alltså ha en anledning till varför man ska välja AWD, det hade inte jag iaf...

/Snajper
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Snajper skrev:
VolvoB20 skrev:

Köp en R.

Camaro 69

Måste man alltså ha en anledning till varför man ska välja AWD, det hade inte jag iaf...

/Snajper
Någon anledning måste du väl haft eftersom du valde en bil med AWD som går långsammare, accar sämmre, kostar mer i inköp, kostar mer underhåll och drar mera bränsle än samma bil utan AWD.
Användarvisningsbild
av greeeken
Visst säkrare med awd
Men vadå klarar man sig inte utan eller?
Det går hur bra som hellst med framhjulsdrift.
Men vill man ha awd så visst, vi kan ju inte säga att man är dum i huvä för det.

Frågan är ju fortfarande , varför byta bil när man är nöjd??
Vill du va säker på vägen köp en hummer eller en pansarvagn.
av OrsonGbg
greeeken skrev:Visst säkrare med awd
Men vadå klarar man sig inte utan eller?
Det går hur bra som hellst med framhjulsdrift.
Men vill man ha awd så visst, vi kan ju inte säga att man är dum i huvä för det.

Frågan är ju fortfarande , varför byta bil när man är nöjd??
Vill du va säker på vägen köp en hummer eller en pansarvagn.
Bara för att man är nöjd med en bil ska man väl inte behålla den för all framtid? En del byter bil ofta, andra mer sällan, jag tillhör den första kategorin. Jag är nöjd med min bil, det är trevlig på många sätt och vis men jag skulle säkerligen bli lika nöjd eller nöjdare med en nyare, snabba och mer utrustad bil.
Användarvisningsbild
av Snajper
VolvoB20 skrev:
Snajper skrev:
VolvoB20 skrev: Har INTE sagt att R är tung och dåligt acc.

/Snajper
Någon anledning måste du väl haft eftersom du valde en bil med AWD som går långsammare, accar sämmre, kostar mer i inköp, kostar mer underhåll och drar mera bränsle än samma bil utan AWD.
Anledning och anledning...jag tycker att det är en cool bil med ett ok klipp i trots ökningen i vikt, förbrukning och den försämring i acc som det faktiskt innebär. Sen råkade det faktiskt vara den billigaste -03:an i landet med det miltalet och den utrustningen som min bil faktiskt har.

Men visst, det är väl en anledning om något det också...

/Snajper
Användarvisningsbild
av VolvoBM
OrsonGbg skrev:Bara för att man är nöjd med en bil ska man väl inte behålla den för all framtid? En del byter bil ofta, andra mer sällan, jag tillhör den första kategorin. Jag är nöjd med min bil, det är trevlig på många sätt och vis men jag skulle säkerligen bli lika nöjd eller nöjdare med en nyare, snabba och mer utrustad bil.
och där svarade du på din egen fråga, jag är inte säker på att jag ser syftet med tråden? Nu har vi däremot ett läger med "AWD-anhängare" mot de som inte........

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]