Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

vetten skrev:Det ser ju ganska löjligt ut när ett av dom dubbla rören är helt svart innuti och det andra helt rent
Har för mig att det är så på senaste generationen VW Passat (FWD). Vänstra röret är kopplat till ljuddämparen och högra röret "hänger i luften".

På Passat EcoFuel finns det inga slutrör bak överhuvudtaget. Avgassystemet slutar nämligen framför vänster bakhjul. Orsaken är att gastankarna tar upp hela utrymmet innanför stötfångaren.

/Håkan
Även första gen V70 har påhängt slutrör, men jag föredrar ett sånt framför ett litet fult rör som bara är där för funktion!
Sålänge sugröret slutar en bit in och inte syns onödigt mkt är det inget som stör mig så mkt :P
Fast det är ju slutrör som sitter fastklämda på det lilla avgasröret. De jag menar sitter inte ens fast, det är ingen mekanisk kontakt, bara ett plaströr som hänger i luften framför...
Det här är ingen höjdare
Bild
Precis såna där är det jag fiskar efter. En närbild skulle visa att två små sugrör sitter inuti de där stora hålen, utan att ens ha kontakt.

F.ö. även kan även Honda Civic generation 8 räknas in i skaran. Dock är det ju inget man blir särskilt förvånad över till skillnad från t.ex. RS5an...
Bild
Mabuse skrev:För någon vinter sedan kom jag ikapp en relativt ny BMW 300-serie med dubbla utblås, en grov pipa under vardera bromsljuset. Men det rök bara ur det ena.
LMAO
:lol:
Kan ju bero på att ett spjäll reglerar hur avgaserna går för att bl a hålla nere ljudvolymen, öppnar bara fullt när man utnyttjar effekten ordenligt.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-