- sön 25 aug 2013, 15:15
Mäktig rapport Du presenterat Camel :)
Intressant läsning !
Anledningen till denna tråd ( för mej ) är om "känslan" man får stämmer?
Upplevde så stor skillnad efter tankningen så jag blev lite fundersam?
Finns 2 saker som dyker upp..
1) Differensen mellan 95 vs 98/V-Power är så stor?
2) Eller är det skillnad mellan 2 typer av samma bränsle ( 95 ) i detta fallet det ena Q-Star och Shell det andra?
Har upplevt skillnad ( läs känsla ) mellan att tanka på Shell,Staoil och Q-Star.
Ibland synbart på förbrukning direkt i instrumentet och ibland eller i kombination känslan i bilen/motorn.
Tänkte nu utesluta 95 ur detta och köra på Shell´s V-Power så långt det är möjligt,annars 98 oktan.
Detta var ingen plan då jag tankade V-Power soppan nyligen,men eftersom både bil och jag upplever förändringarna så pass markant blev både beslutet och tråden till
Intressant läsning !
Anledningen till denna tråd ( för mej ) är om "känslan" man får stämmer?
Upplevde så stor skillnad efter tankningen så jag blev lite fundersam?
Finns 2 saker som dyker upp..
1) Differensen mellan 95 vs 98/V-Power är så stor?
2) Eller är det skillnad mellan 2 typer av samma bränsle ( 95 ) i detta fallet det ena Q-Star och Shell det andra?
Har upplevt skillnad ( läs känsla ) mellan att tanka på Shell,Staoil och Q-Star.
Ibland synbart på förbrukning direkt i instrumentet och ibland eller i kombination känslan i bilen/motorn.
Tänkte nu utesluta 95 ur detta och köra på Shell´s V-Power så långt det är möjligt,annars 98 oktan.
Detta var ingen plan då jag tankade V-Power soppan nyligen,men eftersom både bil och jag upplever förändringarna så pass markant blev både beslutet och tråden till

Kört Bmw i 10 år....därför åker jag Volvo idag !!
- By berrabus