- fre 23 aug 2013, 13:35
Gäller min V70II 2,5FT MY11: Hämtade ut bilen efter vanlig service idag. Tryckte på startknappen precis som jag brukar men inget hände. Provade flera gånger, samma sak. Jag bad meken komma ut för att prova. Samma sak, ingen startmotor gick igång. Meken höll då inne knappen länge och då plötsligt hoppade startmotorn igång. Vi märkte båda två att man måste hålla inne knappen längre tid än förut för att startmotorn ska komma igång. När startmotorn väl hoppat igång gör det inget om man omedelbart släpper knappen, start av motorn fullföljs i alla fall. Meken tror att den nya mjukvaran man laddat har denna egenskap. Någon som känner igen detta? På min bil är det en klar skillnad mot tidigare.
(En fundering som jag har är att batteriet i nyckeln kanske är på upphällningen men sannolikheten att det skulle det intraffa just nu är inte så stor. Men jag ska prova med reservnyckeln senare.)
(En fundering som jag har är att batteriet i nyckeln kanske är på upphällningen men sannolikheten att det skulle det intraffa just nu är inte så stor. Men jag ska prova med reservnyckeln senare.)
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."