Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spanjoren
Har en 855 -97 som jag fått problem med värmeelementet under instrumentpanelen. Det läcker i skarvarna vid torpedplåten. Och troligtvis läcker värmeelementet också.
Är i stort behov av bilen varje dag så jag undrar om man kan "koppla förbi" elementet genom att sätta en slang mellan "ut och ingång" vid motorn.
Bor i Spanien så jag är inte i så stort behov av värme i bilen. Men kan detta i så fall påverka AC,n?
Även här tacksam för tips och hjälp.
Lennart (spanjoren) Lundquist
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Faktiskt haft samma fundering själv(dock av helt andra anledningar), och personligen kan jag inte se någon anledning till att det inte skulle fungera.

Tyvärr är jag inte tillräckligt insatt i ACn för att säga hurvida den kommer fungera eller ej. Någon värme kommer du ju inte få, men det är vi nog båda överrens om :wink:
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Annars så fixar du detdär på en helg. Se bara till att du har nya packningar överallt. O glöm inte att torpedplasten sitter torxad ifrån motorummet!

Men som nödlösning borde du ju kunna ta en slangstump så du kan åka med bilen sålänge.

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]