- tor 22 aug 2013, 19:00
#781084
Det där med kväveoxid vs koldioxid är ju en tråd för sig själv det..
"NOx will shorten your child's life. CO2 will reduce the quality of your child's life."
Kväveoxid är ett mer lokalt bekymmer, Co2 blir snabbt globalt..
Kväveoxid är direkt farligt för människan, Co2 är inte farligt direkt men dess verkan kan vara..
Om jag förstår rätt så ska kväveoxider vara lättare att filtrera bort och hantera.
Det är mindre miljöförstörande att köra en snåldiesel än en bensinare, men det är betydligt sämre ur luftkvalitetssynpunkt. Ett lokalt problem, som i städer börjar bli rätt stort.
På vintern är det ännu värre med kväveoxider.. en kall dieselbil spyr ut mycket mer än de siffror som fåtts fram i inomhustempererade labb.
"NOx will shorten your child's life. CO2 will reduce the quality of your child's life."
Kväveoxid är ett mer lokalt bekymmer, Co2 blir snabbt globalt..
Kväveoxid är direkt farligt för människan, Co2 är inte farligt direkt men dess verkan kan vara..
Om jag förstår rätt så ska kväveoxider vara lättare att filtrera bort och hantera.
Det är mindre miljöförstörande att köra en snåldiesel än en bensinare, men det är betydligt sämre ur luftkvalitetssynpunkt. Ett lokalt problem, som i städer börjar bli rätt stort.
På vintern är det ännu värre med kväveoxider.. en kall dieselbil spyr ut mycket mer än de siffror som fåtts fram i inomhustempererade labb.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13