Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piwo
Jag ser att min 855:a - 93 har sex högtalare, dock inte alla som fungerar och fungerar bra.
Någon som vet om alla från början är inkopplade?

Har inga höga krav, men är ljudet "bra" i orginalhögtalarna om allt fungerar som det ska? Märker knappt av någon bas i bilen.
Användarvisningsbild
av Nexus
min v70 har 8 högtalare :D alla orginal och låter faktiskt bra tycker jag,sen beror det ju lite på vad man har för stereo för få ut bra ljud.
Användarvisningsbild
av mr850gle
Piwo skrev:Jag ser att min 855:a - 93 har sex högtalare, dock inte alla som fungerar och fungerar bra.
Någon som vet om alla från början är inkopplade?

Har inga höga krav, men är ljudet "bra" i orginalhögtalarna om allt fungerar som det ska? Märker knappt av någon bas i bilen.
Selv er jeg godt fornøyd med lyden i den orginale volvospillern og høtalerne,ikke noen superguffe men det holder i lange baner for meg!!Den største spillern er meget bra,og høtalerne er vel ikke all verdens,hva bass gjelder,men jeg syns det duger mer enn godt nok!! :-)-) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av olindh
Personligen tycker jag att de originalmonterade högtalarna och originalstereon i 850 är ett skämt. Köp en annan stereo och andra högtalare är mitt tips.

Det enda som är bra med originalhögtalarna är att de som sitter i bakdörrarna har en "låda" på baksidan för att ge bättre bas så dessa kan du behålla men byt de i framdörrarna.

Grammse, det är bättre originalhögtalare i v70 än 850.
av LeatherMaster
Har 8 i min c70 (Pro Logic har 9, men -1 för RTI), alla orginal och låter skitbra, men precis som tidigare skribent skriver så är det ju helt upp till vilken anläggning som sitter monterat i från fabrik. jämför det billigaste ljudet i en ny V70 med premiumljudet, sicken skillnad! :-O)
Användarvisningsbild
av Nexus
olindh skrev:
Grammse, det är bättre originalhögtalare i v70 än 850.
oki det visste jag inte,tack för upplysningen :D
Ja har bara standard ljud kompletterat med diskanter i d-stolparna,låter helt ok som sagt,sen även en baslåda fast den är utkastad av utrymmes skäl :P
av vizze92
Olindh: om du tycker orginalhögtalare och orginalstero låter dåligt i 850 kan säga att det beror på om det är stora eller lilla stereon. visserligen har jag stora stereon från en V70 inkopplat och låter helt ok.
Användarvisningsbild
av taxi
Nexus: förlåt för att jag påminner alla om ditt nick-byte genom att återuppväcka den här gamla tråden! :D

Fanns det olika fabriksmonterade högtalare i 850? Eller skiljer det bara mellan själva stereon och eventuellt slutsteg?
Ska försöka hitta originalhögtalare på skroten, och finns det bättre och sämre att välja bland så skulle jag vilja veta det så jag kan plocka rätt från början.
Tack på förhand!
av JT855
Jag har stora paketet med cdväxlare i min glt. Tycker dom låter bra som fan för att vara orginalljud. Har dock bytt i instrumentpanelen till jbl för att få lite klarare ljud. Har ju även ett orginalsteg på typ 4x50w eller nå sånt. Är faktiskt riktigt nöjd med orginalljudet...

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]