- tis 20 aug 2013, 18:30
SEpaket skrev:Jag kan hålla med om att många vägar är anpassade för en högre hastighet än som anges, absolut. /.../Men nu är det bestämt så.Det är inte majoriteten som bestämt. Dessutom föregås inte denna typ av beslut av normala demokratiska processer.
SEpaket skrev:Jag kan räkna upp 10-20 andra trafiklagar som närmast är farligare att bryta mot än hastighetsbegränsningen, men det är inte ämnet just nu. Men till exempel är människor som inte använder körriktningsvisare vid filbyte enormt farliga.Ja, trafikförhållandena totalt sett är mycket viktiga. Och dessutom är slarvig körning starkt olycksskapande. Men man skyller så gärna på hastigheten.
SEpaket skrev:Jag tror vi har samma åsikt i grunden, att vägarna i vissa fall är anpassade för högre farter än vad man tillåter. Skillnaden är att vi reagerar olika på det.Min reaktion är att vägra ta på mig kopplet och gå i stollarnas ledband... Man måste använda sunt förnuft när de styrande beter sig som idioter eller idiotförklarar trafikanterna.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."