Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Kul att detta engagerar, har suttit timtals och spanat efter pilgröna v70 med ANNAN modell än originalvingen utan framgång. :(
av S.t.r.a.n.D
Iridiumvingen i sig är snygg men tycker orginalvingen passar bättre, helheten blir snyggare. Beror också på hur din bil ser ut i övrigt, är den superstylad eller orignal?

Ser får du inget extra bromsljus eftersom du monterar bort det som sitter i luckan och ansluter vingens bromsljus till den kontakten.

Vet inte hur Pilgrön ser ut men min V70N är iaf Willow Green, med orginalvingen.
av Larzan
S.t.r.a.n.D skrev:Iridiumvingen i sig är snygg men tycker orginalvingen passar bättre, helheten blir snyggare. Beror också på hur din bil ser ut i övrigt, är den superstylad eller orignal?

Ser får du inget extra bromsljus eftersom du monterar bort det som sitter i luckan och ansluter vingens bromsljus till den kontakten.

Vet inte hur Pilgrön ser ut men min V70N är iaf Willow Green, med orginalvingen.
Jag monterar inte bort bromsljuset som sitter i luckan.
Pilgrön är samma som Willowgreen, Bara språket som skiljer... ;)

Bilen är f.n. "original" med sportchassi och 17".
Den ska in för att bli lite lägre + framvagnsrenovering. Vinge ska på så småningom när jag bestämt mig för en modell. Toning av rutorna, Ej becksvart.
m.m. m.m.

Ja, det kanske är snyggast att följa taklinjen helt enkelt.
av S.t.r.a.n.D
Men om du väljer originalvingen så finns ingen anledning att ha kvar det i bakrutan, det skyms av vingens bromsljus.
Kanske en av anledningarna till att vissa andra vingar är böjda är för att bromsljuset ska synas.

Okej, misstänkte att de var samma.. :)
av Larzan
Tack för inputs o support.
Nu e det bestämt.

Såg RISTOs V70n här i forumet.
Lite åt det hållet är det tänkt o likadan vinge.
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]