- fre 29 dec 2006, 16:05
Så nästa steg är ju isf att byta ut original stereon mot en DVD med inbyggd 7" skärm och köpa till det som behövs för att få GPS i den istället!
Nästan samma sak som Volvo´s RTI bara placeringen på skärmen som skiljer egentligen!
Vill däremot inte ha de portabla varianterna av GPS, värdelöst att behöva ta med sig den varje gång man ställer bilen! samt att sladden till laddaren inte är så vacker! ska ju va diskret och stilrent :)
Någon som har gjort en sådan lösning i en V70 kanske?
Som sagt väldigt tacksam för tips!
levent_tr skrev:om du inte börjat eller köpt nått än så säger jag bara börja inte det blir så kostsam och dyr affär jag har monterat efteråt på en S60 06 kostat mig över 10 000 kr och de behövs kablar och anten till tvkanaler som jag måste köpa till lura mig på att själva skärmen va så billig sen är kartan så billig ritad på volvos skiva jämfört med andra gps så man blir helt besviken JAG SÄGER BARA KÖP EN TOMTOM ELLER NAVMANHar ju haft mina aningar om att det kanske slutar åt det hållet som du säger, Volvo är ju ganska kända för att ta bra betalt för sina prylar och det finns ju inte så mycket annat att välja på tyvärr!
Så nästa steg är ju isf att byta ut original stereon mot en DVD med inbyggd 7" skärm och köpa till det som behövs för att få GPS i den istället!
Nästan samma sak som Volvo´s RTI bara placeringen på skärmen som skiljer egentligen!
Vill däremot inte ha de portabla varianterna av GPS, värdelöst att behöva ta med sig den varje gång man ställer bilen! samt att sladden till laddaren inte är så vacker! ska ju va diskret och stilrent :)
Någon som har gjort en sådan lösning i en V70 kanske?
Som sagt väldigt tacksam för tips!