Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
levent_tr skrev:om du inte börjat eller köpt nått än så säger jag bara börja inte det blir så kostsam och dyr affär jag har monterat efteråt på en S60 06 kostat mig över 10 000 kr och de behövs kablar och anten till tvkanaler som jag måste köpa till lura mig på att själva skärmen va så billig sen är kartan så billig ritad på volvos skiva jämfört med andra gps så man blir helt besviken JAG SÄGER BARA KÖP EN TOMTOM ELLER NAVMAN
Har ju haft mina aningar om att det kanske slutar åt det hållet som du säger, Volvo är ju ganska kända för att ta bra betalt för sina prylar och det finns ju inte så mycket annat att välja på tyvärr!

Så nästa steg är ju isf att byta ut original stereon mot en DVD med inbyggd 7" skärm och köpa till det som behövs för att få GPS i den istället!
Nästan samma sak som Volvo´s RTI bara placeringen på skärmen som skiljer egentligen!
Vill däremot inte ha de portabla varianterna av GPS, värdelöst att behöva ta med sig den varje gång man ställer bilen! samt att sladden till laddaren inte är så vacker! ska ju va diskret och stilrent :)

Någon som har gjort en sådan lösning i en V70 kanske?

Som sagt väldigt tacksam för tips!
av vinga
Jag arbetar på volvo med att bygga specialvagnar, det jag kan säga om RTI systemet är att det inte är jättelätt att arbeta med, om inte kabelmattan redan ligger i bilen. Om du vill att det ska se ut som det gör från volvo när det är innbyggt från början måste du byta hjulhusskärmen på insidan i bagageutrymmet bland annat, skaffa konsoler m.m. vissa av dessa delarna kan du nog hitta rätt billigt hos volvoskroten (kommer inte ihåg vart den ligger), men det är ett ställe dit vi skickar delar som vi bytt ut från nya bilar. tex polis och taxibilar.
Användarvisningsbild
av CarMan
[quote="vinga"]Jag arbetar på volvo med att bygga specialvagnar, det jag kan säga om RTI systemet är att det inte är jättelätt att arbeta med, om inte kabelmattan redan ligger i bilen. Om du vill att det ska se ut som det gör från volvo när det är innbyggt från början måste du byta hjulhusskärmen på insidan i bagageutrymmet bland annat, skaffa konsoler m.m. vissa av dessa delarna kan du nog hitta rätt billigt hos volvoskroten (kommer inte ihåg vart den ligger), men det är ett ställe dit vi skickar delar som vi bytt ut från nya bilar. tex polis och taxibilar.[/quote
självklart andvänder man volvos konsoller & byter klädseln i bagaget. detta är ju knapast svårt (bra mycke lättare än att byta däck!)
av levent_tr
black skrev: köpte du det begagnat? fick du alla kablar och sånt?
var får man tag i bra monterings anvisningar och schema?
finns en bra grej på: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.asp
tycker bara att vissa bilder är otydliga.
mjukvara och alla kablar helt nytt från bilbiten och skärmen nytt från us det länk som du skrev är jätte bra http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=1668 klart när man printar ut de så blir det lite suddig men bättre än inget sen jag överväger och sälja allt jag har om jag får de jag gav ut ska annonsera ut de e efter nyår
Användarvisningsbild
av black
nya kablar och skärmen ? resten köpte du begagnat då?
gav du lite över 10 000 så är det relativt billigt tycker jag! Boråsbil ville ha mellan 20000 och 25000kr för att montera det i min s80....
15500kr bara för delar, kablar och sånt....

köper man begagnat så blir det betydligt billigare (4-7000kr) men oftast utan kablar.
vad är det som exakt ingår i en sån "gps paket" förutom skärmen, rattknappar och själva mottagaren?
är det några problem och beställa kablar hos Volvo?
av levent_tr
man hittar inte begagnat som passar just den bil man har allt e ju nytt det jag köpt men hårdvara från us kablar från volvo här i sv men de e ju kablarna o programvara som kostat mig 10 000 kr + skärmen 4000kr allt strax över 14 000 kr exackt så ska jag köpa anten o kabel till tv som kostar 4600 kr då har man slarvat 20 000 kr som jag kunde köpt en plasma tv istället
Användarvisningsbild
av black
levent_tr skrev:man hittar inte begagnat som passar just den bil man har allt e ju nytt det jag köpt men hårdvara från us kablar från volvo här i sv men de e ju kablarna o programvara som kostat mig 10 000 kr + skärmen 4000kr allt strax över 14 000 kr exackt så ska jag köpa anten o kabel till tv som kostar 4600 kr då har man slarvat 20 000 kr som jag kunde köpt en plasma tv istället
är kablarna och programvara verkligen så dyra? 10000?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Ärligt talat....

Kolla på en Navman istället.
Enkel att installera, sugpropp i rutan var du vill.
Och fungerar bättre än Volvos RTI.

Har jämfört min fars RTI mot min Navman F20.

Navman är mer detaljrik och har fler funktioner i själva navigationsenheten.

Navman visar dock inte TV, men har iaf bättre o lättare navigation än Volvos RTI.

OCH ett X antal tusenlappar billigare, plus att du kan ta den med dig i vilken bil som helst...

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]