- mån 12 aug 2013, 12:02
Har en 850 turbo 94.
Plötsligt medans jag körde började bilen missa och bli orkeslös. Känns som den inte går på alla cylindrarna. Men startar enkel varm som kall.
Felkoder:
På sockel A2 bränslesystem får jag:
1-4-3 främre knacksensor saknas
2-1-2 Fel främre lambda (detta vet jag, lamdan har varit pajj i över ett år utan att orsaka problem tidigare)
5-2-1 Förvärmning främre lambda (kanske orsaken till problemet ovan)
5-3-5 Slutsteg i styrenhet E, oidentifierat problem - Jag hita att en av slangarna till magnetventilen var loss, den som går in straxt efter LMMen. Kan det vara orsaken till denna kod? Men ser ut som om den slangen varit loss länge
Inget av ovan tycker jag borde orsaka att bilen gåt dåligt.
Sedan de konstiga. Jag har ingen socked A6 (tändsysem). Kom dom med senare modeller?
Min egen misstanke är kamaxelgivaren, men ingen felkod från A2 om den.
Några ideer ellr råd?
Anders
Plötsligt medans jag körde började bilen missa och bli orkeslös. Känns som den inte går på alla cylindrarna. Men startar enkel varm som kall.
Felkoder:
På sockel A2 bränslesystem får jag:
1-4-3 främre knacksensor saknas
2-1-2 Fel främre lambda (detta vet jag, lamdan har varit pajj i över ett år utan att orsaka problem tidigare)
5-2-1 Förvärmning främre lambda (kanske orsaken till problemet ovan)
5-3-5 Slutsteg i styrenhet E, oidentifierat problem - Jag hita att en av slangarna till magnetventilen var loss, den som går in straxt efter LMMen. Kan det vara orsaken till denna kod? Men ser ut som om den slangen varit loss länge
Inget av ovan tycker jag borde orsaka att bilen gåt dåligt.
Sedan de konstiga. Jag har ingen socked A6 (tändsysem). Kom dom med senare modeller?
Min egen misstanke är kamaxelgivaren, men ingen felkod från A2 om den.
Några ideer ellr råd?
Anders
Senast redigerad av 1 awes, redigerad totalt 0 gånger.