Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Ni som har eller har provat bilar med Distronic - radarfarthållare, hur upplever ni den funktionen? Är det "måste ha" eller mera "kul men inte prisvärt"? Blir det ryckigt vid filbyten, omkörd/omkörning t.ex.?
Någon som har provat Distronic Plus?
Användarvisningsbild
av CarMan
du pratar om farthållaren på nya S80.
ruggit bra grej. om man provkör en bil med detta, så lär man inte kuma ut tuan att ha beställt detta till sin egen.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Vad är detta?

*edit* Kikade på volvos hemsida ist :)
Användarvisningsbild
av CarMan
leveransa en S80 idag & den hade nog det mästa i utrustningsväg, man jag vart förvånad över att den inte hade denna fenomenala farthållare, det satt bara en vanlig i den. bilen kosta 650 000:- så nog hade dom kunnat peta in en radar iden! Dom kosta ju bland annat påsog belysta instegslister oannat "tjafs"
av matzen10
Funkar den verkligen så bra? Tänkte på MB som hade lite trassel med att få sin variant "kundvänlig".

Är det möjligt att eftermontera på ex.vis -04, tror ni?

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
matzen10 skrev:Funkar den verkligen så bra? Tänkte på MB som hade lite trassel med att få sin variant "kundvänlig".

Är det möjligt att eftermontera på ex.vis -04, tror ni?

M V H
---> Matz
Nya s80 finns bara från 06 o upp, men inte ens på den går det att eftermontera. Det är ett ganska stort system som är inmonterat i flera andra system.
tillexempel så bromsar ju bilen lite själv o sånt...

jag har mju inte stt några hundra mil eller så i en bil med detta system, men dom mil jag kört har varit underbara (ha begär)
av matzen10
Tänkte inte på att det är så avancerat :oops:

Men det låter verkligen intressant med dina "live" intryck!
Något att fundera på när det blir dax för byte om några år!

M V H
---> Matz
av Frigge
Ja den farthållaren ger ha begär. Testade den i Göteborg för ett halvår sen o den fungerade kanon faktiskt, lite känslig i regn bara. Funktionen överträffade mig faktiskt, trodde inte att den skulle vara såå bra som den var. Helt klart är det en säkerhetsfunktion utöver det vanliga.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja en vanlig farthållare går ju inte att andvända. man får ju sitta o tryck på den hela tiden, för ingen annan verkar andvända farthållare, eller har samma fart ialla fall.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Vad är detta för farthållare?????????????

Oklart vilken typ av service det är då […]

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]